Reklama w Sieci działa
Najnowsze badania przeprowadzone przez naukowców z uniwersytetów w Oklahomie, Kansas i Minnesocie wykazały, że banery mają wpływ na zachowania konsumentów, nawet jeśli ci nawet nie wiedzą, że je widzieli.
Bez względu na to, czy użytkownik kliknął na daną reklamę czy też nie, przekaz reklamodawcy do niego trafia.
W całej serii eksperymentów uczeni sprawdzali, czy wystawienie na reklamę, która nie została świadomie zapamiętana, działa w przypadku rzadko pojawiających się reklam.
Okazało się, że nawet jeśli ludzie nie potrafią przypomnieć sobie zawartości reklamy, zostaje tworzy się u nich poczucie, że skądś znają dany towar czy znak handlowy. A to wzbudza zaufanie i inne pozytywne emocje. Badania wykazały również, że emocje te są tym silniejsze, im częściej użytkownik spotyka się z przekazem reklamowym. Ponadto uczeni zauważyli, że reklama nie nudzi się zbyt szybko. Nawet po 20-krotnej ekspozycji na ten sam przekaz, u badanych nie wystąpiło zmęczenie jego treścią.
Reklamy umieszczane w miejscach uznawanych za mniej widoczne dla internauty są więc tak samo skuteczne, jak te, które są pokazywane w centrum ekranu.
Komentarze (2)
Pavulon, 15 maja 2007, 17:30
I dlatego ludzie wymyślili wtyczki typu adblock+, blokujące reklamy. W takim razie żal mi tych "pozytywnych emocji" które niby się budzą na widok banerów...
uranik, 16 maja 2007, 01:27
Ja tam lubię oglądać bannery podobnie jak reklamy w TV - tylko w takich krótkich formach autorzy zmuszeni są do zawarcia dużej liczby konkretnych informacji. Przy tym reklama musi być spójna i ładna - dawać rozrywkę. Sztuką jest zrobić dobrą reklamówkę.