Rekordowe przyspieszenie elektrycznego samochodu
Studencki zespół DUT Racing z Uniwersytetu Technologicznego w Delft w Holandii pobił rekord przyspieszenia od 0 do 100 km/h dla pojazdu elektrycznego. Poprzedni rekord wynosił imponujące 2,68 sekundy. Teraz został poprawiony do 2,15 s. Uważaliśmy, że jeśli uda nam się przyspieszyć od 0 do 100 km/h w ciągu 2,30 sekundy, to będziemy szczęśliwi. Naprawdę nie spodziewaliśmy się wyniku 2,15 - mówi Tim de Moree.
Pojazd został od podstaw zbudowany przez studentów. Ten ważący zaledwie 145 kilogramów samochód ma napęd na cztery koła i został wyposażony w cztery silniki elektryczne o mocy około 34 koni mechanicznych każdy. Pojazdem kierował najlżejszy z członków ekipy, 24-letnia Marly Kuijpers.
Komentarze (7)
Przemek Kobel, 25 września 2013, 14:31
Ten samochodzik nie wygląda na cywilny, a skoro napinamy się na wyczyn, to raczej należałoby popatrzeć na przyspieszenie od 0 do 200. O ile toto w ogóle ma coś w akumulatorze po przekroczeniu 101 km/h.
edit:
A tu ciekawostka sprzed 4 lat:
(http://www.gizmag.com/top-5-worlds-fastest-street-legal-electric-car/11414/)
GODsaveTHEcat, 25 września 2013, 18:56
KopalniaWiedzy pomieszała
[Źródło]To oficjalny rekord Guinnessa w kategorii 0-100km/h dla samochodów elektrycznych. Rekord prędkości ustalało się jadąc tą samą trasą w jedną i drugą stronę, pewnie od 0-100km/h mierzą podobnie. Dragstery mają osobną kategorie, więc trochę chybione porównanie.
patrykus, 25 września 2013, 21:47
Zgadzam się że wyczyn samochodziku zbudowanego wyłącznie w celu pobicia rekordu jest co najwyżej średnio imponujący. Ale cywilne auta również radzą sobie nie najgorzej.
5 osobowa limuzyna Tesla Model S w wersji Sport.
Czas do setki: 4,4s.
Zasięg: 483km.
Max prędkość 209km/h.
I nie jest to żaden "roadster" a pełnowymiarowa 5 osobowa limuzyna.
Przemek Kobel, 26 września 2013, 11:30
Słynna sytuacja trzech punktów, z których można sobie wybrać dwa. (:
patrykus, 26 września 2013, 12:30
A to jest charakterystyczne dla EV?
Np Buggati Veyron pojedzie z maksymalną prędkością 400km/h ale jego bak zostanie opróżniony w 12 minut po przejechaniu 90 kilometrów
rahl, 26 września 2013, 15:12
Przemek Kobel
Samochody produkowane typowo na rynek USA mają najczęściej "niskie" prędkości maksymalne w porównaniu do tego co mamy w Europie. Dla przykładu Dodge Charge 6,1 ma podaną prędkość maksymalną 174km/h czyli zgodnie z twoim tokiem myślenia naprawdę słabe autko.
Przemek Kobel, 26 września 2013, 15:13
90 kilometrów w 12 minut to 450 km/h. Poza tym pojemność baku wejrona jest o połowę za duża na tę prędkość, bo opony się skończą po 60 kilometrach. http://www.tyrepress.com/news/20106.html
A bez żartów, to od dłuższego czasu można kupić nieekologiczne duże samochody, które palą np. 4l przy 100/h, 5 przy 120... i tak do 160 (75% wzrostu zużycia przy 60% wzrostu prędkości). Dla porównania Roadster ma w tym samym zakresie wzrost zużycia o 100%. http://www.solarjourneyusa.com/EVdistanceAnalysis5.php