Elastyczne wyświetlacze Samsunga
15 listopada 2012, 13:32Firma Samsung Display Co., odpowiedzialna za rozwój wyświetlaczy na potrzeby Samsunga, jest niemal gotowa do wypuszczenia na rynek plastikowych, elastycznych wyświetlaczy. Urządzenia korzystające z takich wyświetlaczy będą lżejsze, bardziej odporne na uszkodzenia i będą mogły przyjmować najróżniejsze kształty
Hitachi zwiększa rozdzielczość
30 września 2008, 14:23Na rozpoczynających się właśnie targach CEATEC Japan firma Hitachi chce pokazać swoją technologię "superrozdzielczości". Umożliwia ona konwersję obrazów DVD (720x480) i tradycyjnej telewizji do rozdzielczości bliskiej 1920x1080. Z kolei obrazy HDTV mogą zostać przetworzone do jeszcze wyższej rozdzielczości.
Sony pogięło telewizję
26 maja 2007, 10:57Sony jest producentem pierwszego elastycznego wyświetlacza organicznego (OLED). Japońska firma ujawniła nagranie przedstawiające 2,5-calowy wyświetlacz, na którym prezentowany jest film, podczas gdy sam wyświetlacz jest jednocześnie zginany.
Porozumienie wielkich producentów
16 maja 2007, 10:17LG i Samsung utworzyły największą na świecie organizację zajmującą się produkcją wyświetlaczy i monitorów. Samsung Electronics i LG Philips LCD produkują monitory ciekłokrystaliczne (LCD), a Samsung SDI i LG Electronics – monitory plazmowe (PDP).
Panasonic wybuduje potężną fabrykę PDP
11 stycznia 2007, 15:22Matsushita Electric Industrial (właściciel marki Panasonic) oraz konsorcjum chemiczne Toray Industries zamierzają wybudować największą na świecie fabrykę paneli plazmowych. Zakład stanie w Japonii w Amagasaki, a jego miesięczna zdolność produkcyjna wyniesie milion 42-calowych paneli miesięcznie.
Pierwsza chińska plazma
14 września 2006, 09:34W Chinach powstanie pierwsza fabryka wyświetlaczy plazmowych (PDP), której właścicielami będą chińskie firmy. Changhong Electric i IRICO Group Electronics rozpoczęły budowę fabryki w strefie ekonomicznej w prowincji Syczuan.
Sony rezygnuje z telewizorów plazmowych
10 sierpnia 2006, 16:36Sony postanowiło wycofać się z rynku telewizorów plazmowych. Przyczyną podjęcia takiej decyzji jest rosnąca konkurencja i fakt, że Sony nie posiada własnej fabryki paneli plazmowych. W porównaniu z ubiegłym rokiem sprzedaż telewizorów plazmowych firmy Sony spadła o 67% i koncern nie osiągnął założonych celów.