Ważka czy helikopter?
8 lipca 2008, 06:15Od zarania dziejów ludzie marzyli o tym, by latać. Pierwsze znane próby spełnienia tego snu polegały na naśladowaniu najbardziej oczywistego wzorca, czyli sposobu poruszania ptaków. Dopiero dalszy rozwój technologii pokazał, że w przypadku maszyn latających naśladowanie przyrody może, wyjątkowo, nie być najlepszym rozwiązaniem. Amerykański naukowiec postanowił zbadać przyczyny niepowodzenia prób naśladowania naturalnych lotników.
Delfin pokaże, jak lepiej pływać... i latać
9 lipca 2008, 20:31Amerykański badacz informuje o badaniach, które pomogą zoptymalizować budowę wielu elementów aero- i hydrodynamicznych. Swoje wnioski wyciągnął na podstawie obserwacji zwierząt morskich.
Dwie pary, dwie funkcje
9 stycznia 2009, 23:07Jak to możliwe, że przednia para skrzydeł w zupełności wystarcza motylom do utrzymania się powietrzu, a mimo to wydatkują one tak wiele energii na wytworzenie dwóch par tego niezwykle pięknego narządu lotu?
Jak przemysł lotniczy będzie redukował emisję
24 listopada 2015, 13:14Co prawda postęp techniczny, poprawiona aerodynamika, doskonalsze silniki spowodowały, że od roku 1990 emisja gazów cieplarnianych w przeliczeniu na pasażera spadła o 50%, to jednak zwiększony ruch lotniczy powoduje, że każdego roku wzrasta ona o 3,6%, podwaja się zatem co 20 lat.
Studenci PW skonstruowali e-bolid dla niepełnosprawnego chłopca
6 grudnia 2019, 16:28Jest biało-niebieski, ma 2,4 m długości, waży 110 kilogramów, a jego prędkość użytkowa to 30 km/h – to elektryczny pojazd e-MaksPower. Studenci Politechniki Warszawskiej właśnie zakończyli prace nad projektem. Bolid skonstruowali dla Maksa – 10-latka z dystrofią mięśniową i wielkiego fana motoryzacji.