Microsoft dobrze sobie radzi na rynku tabletów
Smartfony Microsoftu nie cieszą się zbytnią popularnością, ale nie można tego samego powiedzieć o firmowych tabletach. Zdaniem analityków firmy Strategy Analytics koncern z Redmond sprzeda w ciągu najbliższych czterech lat tyle samo tabletów co Apple. Microsoft będzie odbierał rynek tabletom z systemem Android.
W bieżącym roku do tabletów z Androidem należy 68% rynku, kolejne 22% udziałów ma Apple, a Microsoft może pochwalić się 10-procentowymi udziałami. Analitycy przewidują, że w roku 2019 do tabletów z Androidem będzie należało 59% rynku, udziały Apple'a wyniosą 23%, a Microsoftu wzrosną do 18%.
Wzrost udziałów Microsoftu będzie pochodził z rynku tanich tabletów, zdominowanego obecnie przez urządzenia z Androidem. Na rynku droższych urządzeń Surface Pro z Redmond konkuruje z produktami Apple'a.
Microsoftowi niewątpliwie pomaga fakt, że platforma Windows jest dobrze znana zarówno klientom indywidualnym, jak i biznesowym.
Komentarze (0)