BlackBerry prezentuje Classic

18 grudnia 2014, 11:53

Kanadyjska firma BlackBerry rozpoczęła sprzedaż smartfonu Classic. Urządzenie, skierowane do osób, które chcą korzystać z fizycznej klawiatury, ma zapewnić BlackBerry powrót na rynek smartfonów.

Telewizory z kropkami kwantowymi

18 grudnia 2014, 11:33

W przyszłym roku LG rozpocznie sprzedaż telewizorów korzystających z technologii kwantowych kropek. Technologia ta zapewnia szerszą paletę kolorów i lepsze ich nasycenie z porównaniu z tradycyjnymi wyświetlaczami LCD. Kropki kwantowe, to niewielkie kryształy o średnicy od 2 do 10 nanometrów, których kolor zależy od wielkości.

SpaceX szykuje się do wyjątkowego testu

17 grudnia 2014, 13:44

W najbliższy piątek firma SpaceX przeprowadzi próbę lądowania rakiety Falcon 9 na morskiej platformie. Ma to być pokaz możliwości precyzyjnego lądowania nowej rakiety. Jest to konieczne by uzyskać zezwolenie na lądowanie rakiety na ziemi.

Grafenowo-ołowiana spintronika

17 grudnia 2014, 10:45

Hiszpańscy naukowcy zauważyli, że po dodaniu do płachty grafenu atomów ołowiu, powstaje silne pole magnetyczne. Odkrycie to może mieć znaczenie dla rozwoju spintroniki.

Skype Translator prezentuje swoje możliwości

16 grudnia 2014, 14:30

W maju bieżącego roku Microsoft pochwalił się dokonaniem przełomu w automatycznym tłumaczeniu symultanicznym. Koncern twierdził, że opracowana przezeń technologia usunie w przyszłości bariery językowe. Teraz poszedł o krok dalej.

Nadprzewodzący siarkowodór

16 grudnia 2014, 11:02

Specjaliści badający nadprzewodnictwo wysokotemperaturowe od 30 lat skupiają swoją uwagę na miedzianach. Najwyższa uzyskana dotychczas temperatura, w jakiej miedziany są nadprzewodnikami wynosi 164 kelwiny (-109 stopni Celsjusza). Jednak naukowcom udało się pobić ten rekord. Wykorzystali w tym celu siarkowodór, który poddany ciśnieniu podobnemu jakie panuje we wnętrzu Ziemi wykazywał właściwości nadprzewodzące w temperaturze 190 kelwinów (-83 stopnie Celsjusza)

Podzespoły optoelektroniczne samodzielnie się zorganizują?

16 grudnia 2014, 09:54

Naukowcy z japońskiego instytutu RIKEN opracowali technologię samoorganizowania się molekuł organicznych w struktury, które mogą posłużyć do produkcji organicznej optoelektroniki.

Spór patentowy wstrzymał Xiaomi

15 grudnia 2014, 12:10

Chińska firma Xiaomi, która chce w ciągu najbliższych lat stać się jednym z największych producentów smartfonów na świecie, wstrzymała debiut swoich urządzeń w Indiach. Na przeszkodzie w rozpoczęciu ekspansji stanął spór patentowy z Ericssonem.

Windows 10 obsłuży VR i 3D Touch?

15 grudnia 2014, 10:50

W wersji Windows 10, która niedawno wyciekła w internecie, znajdują się informacje sugerujące, że nowy system Microsoftu będzie wspierał technologię 3D Touch. Korzysta z czujnika wykrywającego ruchy dłoni wykonywane nad wyświetlaczem.

Pedofilia jak terroryzm