Zmiana klimatu zagraża pasożytom

17 stycznia 2017, 14:59

Globalna zmiana klimatu zagraża wyginięciem pasożytów, co może mieć olbrzymi wpływ na ekosystemy.

Tygrysy znowu mogą żyć w Azji Centralnej

17 stycznia 2017, 12:34

Tygrys kaspijski, jeden z największych kotów, jakie kiedykolwiek chodziły po Ziemi, jest od kilkudziesięciu lat uważany za wymarłego. Istnieje jednak szansa, że gatunek ten można przywrócić, wykorzystując w tym celu niemal identyczny genetycznie podgatunek

W walce z malarią ważni są nie tylko ludzie, ale i krowy

16 stycznia 2017, 13:00

Wzięcie pod uwagę nie tylko ludzi, ale i bydła pomoże wyeliminować malarię w Indiach.

Królowe długo żyją, bo dobrze zapobiegają uszkodzeniom oksydacyjnym

12 stycznia 2017, 12:09

Królowe termitów dysponują skutecznym systemem antyoksydacyjnym, który może leżeć u podłoża ich długiego życia.

Skywalker wśród gibonów

12 stycznia 2017, 07:57

W południowo-zachodnich Chinach odkryto nowy gatunek gibona huloka. Małpę badano już od jakiegoś czasu, ale dopiero teraz wykazano, że różni się od pozostałych huloków.

Jak to, co kupujemy, wpływa na zagrożone gatunki całego świata

11 stycznia 2017, 13:01

Naukowcy opracowali technikę, która pozwala zidentyfikować zagrożenia dla dzikiej przyrody, stwarzane przez globalne łańcuchy dostaw. Za jej pomocą stworzono serię map świata, na których zaznaczono hotspoty zagrożenia gatunków, związane z konsumpcją obywateli danego państwa.

Pierwszy dziki przedstawiciel pszczół uznany za zagrożonego w USA

11 stycznia 2017, 12:40

Trzmiel Bombus affinis jest pierwszym dzikim przedstawicielem nadrodziny pszczół, który został uznany za narażony na wyginięcie w kontynentalnych Stanach Zjednoczonych. Umieszczenie go na liście takich gatunków oznacza objęcie zwierzęcia federalną ochroną.

Szympansy przygotowują narzędzia do czerpania wody

10 stycznia 2017, 13:20

Wykorzystując kamery pułapkowe, biolodzy udokumentowali wykorzystanie narzędzi unikatowe dla zachodnioafrykańskich szympansów Pan troglodytes verus z Parku Narodowego Komoé na Wybrzeżu Kości Słoniowej. Małpy żują końcówki patyków, uzyskując długie kępki przypominające pędzel. Są one zanurzane w wodzie z zagłębień w drzewach.

W Polsce zięby górą

10 stycznia 2017, 10:49

Podczas Europejskich Dni Ptaków 2016 w Polsce bezapelacyjnie zwyciężyła... zięba. Była ona najczęściej obserwowanym ptakiem w naszym kraju. Jednak popularna jest nie tylko u nas

Ptasznik żerujący na wężu

10 stycznia 2017, 07:35

Gdy biolodzy szukali pod kamieniami w południowej Brazylii ptaszników Grammostola quirogai, pod jednym z nich natknęli się na niespodziewany widok: pająka zjadającego węża Erythrolamprus almadensis. To pierwszy raz, kiedy odnotowano polowanie przez ptasznika na węża na wolności.