Reintrodukowane torbacze zagrażają naziemnemu ptakowi

25 października 2017, 07:40

Trzy gatunki torbaczy reintrodukowane w południowo-zachodniej Australii zagrażają naziemnemu ptakowi - przepiórnikowi śniademu (Turnix varius).

Uda się ocalić tygrysa sumatrzańskiego?

24 października 2017, 13:08

Wildlife Conservation Society oraz Bukit Barisan Selatan National Park Authority przeprowadziły badania dotyczące efektywności programu ochrony tygrysa sumatrzańskiego i informują, że zagęszczenie tych zwierząt w chronionej strefie zwiększa się.

E2D - cząsteczka z krwi ssaków, która wabi drapieżniki i odstrasza ofiary

23 października 2017, 16:28

Naukowcy z Karolinska Institutet odkryli we krwi ssaków cząsteczkę zapachową, która przyciąga drapieżniki i odstrasza ofiary. Wystawieni na jej oddziaływanie ludzie stają się zestresowani i zachowują się, jakby byli ofiarami.

Eksperyment Lenskiego trwa od 68 000 pokoleń

23 października 2017, 13:40

Przed niemal 30 laty, 24 lutego 1988 roku Richard Lenski umieścił w 12 kolbach bakterie E.coli, kolby włożył do wstrząsarki i pozostawił całość na noc w temperaturze 37 stopni Celsjusza. W każdej kolbie znajdowało się tyle pożywki, by bakterie zużyły ją do rana

Przystosowując się do wszechobecnych karmników, brytyjskie sikory wyewoluowały dłuższe dzioby

20 października 2017, 12:11

Wydaje się, że zamiłowanie Brytyjczyków do dokarmiania ptaków sprawiło, że występujące na Wyspach sikory bogatki mają dłuższe dzioby niż bogatki z Europy kontynentalnej.

Testy DNA ujawniły, że częstymi ofiarami albatrosów są meduzy

20 października 2017, 07:15

Badanie DNA z odchodów 2 gatunków albatrosów ujawniło, że meduzy stanowią nadspodziewanie dużą część ich diety.

Dinozaury użyźniały glebę, dzięki czemu miały więcej pokarmu

19 października 2017, 13:03

Christopher Doughty z Uniwersytetu Północnej Arizony wykazał, że odchody dinozaurów w znacznym stopniu użyźniały glebę.

Dramatyczne zmiany u wybrzeży Grenlandii

19 października 2017, 12:18

Badacze z duńskiego Uniwersytetu w Aarhus opublikowali wyniki swoich 13-letnich badań nad wpływem topnienia lodowców na wody przybrzeżne północno-wschodniej Grenlandii. Topnienie lodowców od lat przyciąga uwagę opinii publicznej i naukowców. Niewiele jednak wiadomo, w jaki sposób duże ilości słodkiej wody wpływają na środowisko morskie

W skamieniałości sprzed 48 mln znaleziono gruczoł kuprowy z pierwotną zawartością

19 października 2017, 07:23

Naukowcy zbadali dobrze zachowany gruczoł kuprowy skamieniałości ptaka sprzed 48 mln lat i znaleźli w nim oryginalne cząsteczki łoju i wosku.

Struktury społeczne waleni są równie złożone co u naczelnych

18 października 2017, 13:05

Walenie to posiadacze jednych z największych mózgów na Ziemi. Absolutnym rekordzistą jest kaszalot spermacetowy, którego mózg jest sześciokrotnie większy od mózgu człowieka. Teraz, po przebadaniu 90 gatunków waleni naukowcy wykazali, że im większy mózg, tym bardziej złożone struktury i zachowania społeczne.