Znaleziono krater uderzeniowy powiązany z największym wymieraniem w dziejach?

9 maja 2017, 12:52

Basen Falklandów wykazuje cechy krateru uderzeniowego, twierdzi międzynarodowy zespół naukowcy. Jeśli basen Falklandów to rzeczywiście krater uderzeniowy, a wiele na to wskazuje, to jest jedną z największych znanych struktur tego typu – mówi współautor badań, profesor Michael Rampino z New York University

Ocieplenie klimatu wpływa na mikrobiom i przeżywalność jaszczurek

9 maja 2017, 07:21

Globalne ocieplenie zmniejsza różnorodność bakterii żyjących w jelitach gadów.

Australijscy celnicy spalili historyczne okazy roślin

8 maja 2017, 14:52

Przez niedopatrzenie dot. dokumentacji przewozowej australijscy celnicy zniszczyli historyczne (XIX- i XX-wieczne) okazy roślin, wypożyczone z Muzeum Historii Naturalnej w Paryżu i nowozelandzkiego Allan Herbarium Landcare Research. Druga z instytucji zawiesiła wszelkie transfery do australijskich naukowców do momentu, aż urzędnicy będą mogli zagwarantować ich bezpieczną dostawę.

Samce sikor bogatek dobierają sąsiadów pod kątem podobnej osobowości

8 maja 2017, 12:04

Naukowcy z Uniwersytetu w Oksfordzie odkryli, że samce sikory bogatki (Parus major) wybierają sąsiadów z osobowością podobną do własnej.

Romantyczny dramat ze zwrotami akcji z dzikimi mątwami w rolach głównych

5 maja 2017, 12:23

Podczas nurkowania w Morzu Egejskim w 2011 r. biolodzy nagrali burzliwe spółkowanie mątw. Niczym w dramacie, były porwania, walki i próby odbicia.

Po ponad 200 latach wilki wróciły do Danii

5 maja 2017, 07:28

Co najmniej 5 wilków, w tym jedna wadera, pojawiło się w Danii po raz pierwszy od ponad 200 lat.

Młodym słoniom zagrażają superrozsiewacze

4 maja 2017, 14:14

Słonie indyjskie są nosicielami herpeswirusów typu 1., 4. i 5., zaś słonie afrykańskie typu 2., 3. i 6. Typ 1. jest szczególnie niebezpieczny dla młodych słoni indyjskich i prowadzi do licznych zgonów zwierząt dzikich i mieszkających w zoo. Dotąd w dużej mierze nie było jednak wiadomo, jak słonie transmitują chorobę (nazywaną niekiedy opryszczką słoni) i jak się zarażają.

Wylesianie tropików grozi masowym wymieraniem gatunków

2 maja 2017, 13:20

Wylesianie może doprowadzić do zniknięcia 40% drzew i zwierząt lądowych, ostrzegają australijscy naukowcy na łamach PNAS. Specjaliści nie wykluczają, że wiele rzadkich gatunków już wyginęło, ale jeszcze tego nie zauważyliśmy. Jeśli nie ochronimy kluczowych obszarów lasów tropikalnych, dojdzie do masowej utraty gatunków.

Bonobo bardziej podobne do ludzi niż szympansy

2 maja 2017, 12:35

Szczegółowe badania układu mięśniowego bonobo dowodzą, że pod względem anatomicznym małpy te są bardziej podobne do Homo sapiens i wspólnego przodka człowieka i małp niż szympansy. Wcześniejsze badania sugerowały istnienie takiego podobieństwa na poziomie molekularnym

Humbaczyce szepczą ze swoimi dziećmi, by nie wabić drapieżników

26 kwietnia 2017, 14:06

By uniknąć drapieżników, noworodki humbaków i ich matki do siebie szepczą.