Apple najbardziej wartościową marką świata
Apple jest najbardziej wartościową marką na świecie. Koncern z Cupertino pokonał Coca-Colę, która przez 13 lat znajdowała się na czele listy przygotowywanej co roku przez firmę konsultingową Interbrand. W ciągu roku wartość znaku firmowego Apple wzrosła o 28%, do 98,3 miliarda USD.
Firmy technologiczne są niezwykle silnymi markami. Wśród pięciu najbardziej wartościowych znaków firmowych aż cztery należą do przedsiębiorstw działających w branży IT. Na drugim miejscu zestawienia Interbrand znajdziemy Google'a. Firma Page'a i Brina może pochwalić się aż 34-procentowym wzrostem wartości marki. Zdaniem Interbrand znak firmowy wyszukiwarkowego koncernu jest warty 93,3 miliarda dolarów. Wieloletni lider rankingu, Coca-Cola, znalazł się na 3. pozycji. Wartość jej znaku oceniono na 79,2 miliarda USD, co oznacza 2-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym. Na czwartym miejscu umieszczono IBM-a (78,8 mld, 4% wzrostu), a na piątym wymieniono Microsoft (59,5 mld, 3% wzrostu).
Wśród pierwszych 10 najbardziej wartościowych marek znajdziemy jeszcze GE, McDonald's, Samsunga, Intela i Toyotę.
Komentarze (0)