DirectX 11 dopiero w Ivy Bridge
Przyszła generacja układów Intela - Ivy Bridge - będzie obsługiwała DirectX 11. W najnowsze kości z rodziny Sandy Bridge wbudowano układ graficzny, który nie współpracuje z najnowszymi bibliotekami graficznymi. Zintegrowanie DirectX 11 z Ivy Bridge pozwoli Intelowi na bezpośrednie konkurowanie z układami Fusion AMD, które obsługują już ten standard.
Mooly Eden z Intela wyjaśnia, że Sandy Bridge nie obsługuje DirectX 11, gdyż jeszcze na to zbyt wcześnie. Bardzo mało programów korzysta z tych bibliotek.
Ivy Bridge to pierwszy z kroków procesu rozwojowego Intela, znanego jako "tik-tak". Od 2007 roku Intel stosuje zasadę, zgodnie z którą pierwszy krok (tik) to przejście na kolejny poziom procesu produkcyjnego już istniejącej architektury, a krok drugi (tak) to premiera nowej architektury. Zgodnie z tym modelem niedawna premiera mikroarchitektury Sandy Bridge to krok "tak", który nastąpił po "tik" czyli wdrożeniu 32-nanometrowego procesu produkcyjnego dla istniejącej już wcześniej mikroarchitektury Nehalem i pojawieniu się układów z serii Westmere. Po "tak" - czyli nowej mikroarchitekturze Sandy Bridge, której kości wytwarzane są w procesie 32 nanometrów - nastąpi w drugiej połowie bieżącego roku "tik", a zatem pojawi się 22-nanometrowa odmiana Sandy Bridge, czyli właśnie Ivy Bridge.
Komentarze (5)
Alek, 10 stycznia 2011, 19:26
Dobry kit . Brzmi jak: "mamy to, ale nie dodamy dla dobra użytkowników, żeby ich nie obciążać czyś aż tak nowym".
fri.K, 10 stycznia 2011, 23:10
To nie jest soft by sprzedawać betę i "a później się poprawi". Jeśli nie chcą wpadek jak MS z "Vistą" czy "Kin" to lepiej by poczekali.
A wg. mnie to i tak lepiej dla użytkownika bo może choć trochę OpenGL wróci do łask - zwiększy się konkurencja.
Alek, 10 stycznia 2011, 23:34
Tylko mój komentarz nie odnosił się do kwestii czekać nie czekać, tylko do języka marketingu, który w tak twórczy sposób wyraził frazę "nie jesteśmy gotowi"
Gość shadowmajk, 11 stycznia 2011, 05:51
Spokojna głowa OpenGL ma sie wysmienicie i ze wzgledu na CrossPlatform bedzie sie mial jeszcze lepiej. Obecnie Steam jest na Macu (OGL) planuja wydanie na Linuxa (OGL) windows tez ma OGL i jako jedyny DX wiec po co robic gre pod DX skoro mozna zrobic jedna na wszystko
By The Way... Produkcja Rage od Id Software. W pelni oparta na OpenGL.
Koniec marnej dominacji MS i ich rownie marnego srodowiska.
fri.K, 11 stycznia 2011, 08:48
Jeśli się nie mylę to właśnie MS miał swój wkład w "ubicie" OpenGL podając do mediów że wspaniała Vista nie będzie obsługiwała go. Developerzy się przestraszyli (A raczej menadżerowie) i jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki przestały się pojawiać tytuły w OpenGL. A jak wyszła Vista to się okazało że działa, ot taki mały podstęp.
No i mi właśnie o tą wieloplanowość OpenGL chodzi, a możliwościami raczej nie ustępuje DirectX