Priorytetowa poczta w Gmailu
Google włączył do Gmaila nowy mechanizm nazwany Priority Inbox. To dodatkowy folder, w których mają być przechowywane najważniejsze e-maile. W ten sposób Google chce pomóc swoim klientom zarządzać pocztą i szybko odnaleźć w zalewie listów to, czego potrzebują.
E-maile będą trafiały do Priority Inbox automatycznie. Gmail, na podstawie zachowania użytkownika, określi, które listy są dla niego najważniejsze i przeniesie je do nowego folderu. Mechanizm bierze pod uwagę np. czy użytkownik odpowiedział na danego maila i jak szybko to zrobił, czy go natychmiast wykasował, oznaczył jako ważny itp. itd.
Google zapewnia, że mechanizm sortowania działa bardzo dobrze i jest skuteczniejszy od filtrów.
Od filtrów ma się on różnić przede wszystkim większymi możliwościami oraz dynamicznymi zmianami w czasie. Możesz z czasem interesować się inną tematyką, korespondować z innymi ludźmi - mówi Rajen Sheth z Google'a, który od miesięcy testuje Priority Inbox. To jest dużo prostsze. Z mojego doświadczenia wynika, że ustawienie dobrego filtra wymaga zastanowienia się i dostosowywanie go do zachodzących zmian - dodaje.
Priority Inbox powstało przede wszystkim z myślą o użytkownikach biznesowych, jest jednak dostępne dla wszystkich.
Komentarze (6)
JakinBooz, 31 sierpnia 2010, 16:05
Jakoś nie widzę u siebie tego folderu.
Mariusz Błoński, 31 sierpnia 2010, 16:57
Stopniowo to udostępniają, więc w ciągu najbliższych dni powinno i do Ciebie trafić.
John, 31 sierpnia 2010, 18:35
To może inaczej:
Jakoś nie widzę u siebie miejsca na taki folder.
Albo:
Nie potrafię wyobrazić sobie użyteczności tego wynalazku.
Będzie pewnie zgadywanka: jest w zwykłym, czy w tym nowym?
Gurth, 3 września 2010, 10:32
Z pozoru niegroźne udoskonalenie, ale równie dobrze może posłużyć jako pomoc w kreowaniu profilu psychologicznego danego użytkownika. Można łatwo wywnioskować jakie rzeczy są ważniejsze.
Choć może to tylko moje czarnowidztwo...
JakinBooz, 3 września 2010, 10:51
Działa.
w46, 3 września 2010, 13:58
Profil psychologiczny łatwiej utworzyć analizując występowanie słów kluczowych i zwrotów w treści wysyłanych e-maili