Koniec problemów z kupnem PlayStation 3

| Technologia

Specjaliści z serwisu NotifyWire.com, który zajmuje się analizą dostępności towarów w sklepach internetowych twierdzą, że popyt i podaż na PlayStation 3 uległy wyrównaniu. Klienci nie powinni mieć zatem większych problemów z zakupem najnowszej konsoli Sony i z tego punktu widzenia sytuacja PS3 jest obecnie lepsza niż sytuacja Xboksa 360 przed rokiem.

W porównaniu z pochodzącą sprzed 12 miesięcy ofertą Xboksa 360 (przypomnijmy, że i wówczas były problemy z przewagą popytu nad podażą) najnowsza konsola Sony znajduje się w większej liczbie sklepów, częściej i przez dłuższy okres czasu.

Wydaje się jednak, że klienci nie chcą kupować całych zestawów, w których oferowane są i gry, i konsola. Sprzedawcy często proponują takie rozwiązani, gdyż w ten sposób osiągają większe zyski. W przypadku PS3 ta taktyka się nie sprawdza, gdyż sama konsola jest już i tak znacznie droższa niż produkty konkurancji.

NotifyWire.com zauważa przy tym, iż sukces Sony jest pozorny. Wyrównanie poziomów podaży i popytu nie jest bowiem spowodowane wzrostem produkcji i dostarczeniem na rynek większej liczby konsoli, ale spadkiem zainteresowania najnowszym produktem Sony. A to bardzo zła wiadomość zarówno dla japońskiej firmy jak i dla jej partnerów, produkujących gry dla PS3.

Specjaliści z niecierpliwością czekają na dane dotyczące grudniowej sprzedaży PlayStation. W listopadzie w USA nabywców znalazło 195 tysięcy tego typu urządzeń. To bardzo niewiele, zważywszy na fakt, iż w samym dniu premiery miało być dostępnych 400 000 urządzeń.

Sony PlayStation 3 PS3 konsola Xbox 360