Po 3 latach prac Microsoft prezentuje myszkę TouchMouse
W maju, po niemal 3 latach prac, Microsoft rozpocznie sprzedaż swojej TouchMouse. Myszka zadebiutuje na rynku półtora roku po debiucie podobnej Apple'owskiej MagicMouse. Urządzenie wyceniono na 79,99 USD.
Zaprezentowanie TouchMouse było sporym zaskoczeniem. W sierpniu Microsoft pokazał bowiem myszkę ArcTouch i wówczas sądzono, że to właśnie ona jest projektem "Mouse 2.0", nad którym prace były prowadzone od 2008 roku. Przypuszczenia te okazały się, jak właśnie się dowiedzieliśmy, nieprawdziwe.
TouchMouse to połączenie myszki z funkcjami wielodotykowego gładzika. Użytkownik może zatem ruchami myszy przesuwać kursor po ekranie i klikać, a jednocześnie przesuwając palce po jej powierzchni może przewijać okna, przełączać się pomiędzy nimi, powiększać, zmniejszać itp. W porównaniu do produktu Apple'a TouchMouse ma większe możliwości, gdyż pozwala na korzystanie nawet z trzech palców oraz kciuka. To jednak nie jest jeszcze gwarancją sukcesu.
MagicMouse, pomimo że nie miała żadnego konkurenta, nie podbiła serc użytkowników. Za kilka miesięcy przekonamy się, czy Microsoft będzie w stanie dokonać tego, co nie udało się Apple'owi.
Komentarze (3)
pogo, 11 stycznia 2011, 12:18
bajer fajny... boję się że nadmiernie uzależniający i potem xle się używa innych myszy...
problemem jaki ewentualnie widzę jest przypadkowe wykonanie gestów (w sumie mało prawdopodobne)
kupił bym cos takeigo gdybym w pracy miał taką samą... a w domu miałbym wersję laserową o rozdzielczości co najmniej 2500dpi (już nie wymagam 3600 jak moja obecna)...al eo tym nic nie wspomnieli.. więc stawiam że jest to laser 1000dpi
no i jeszcze cena mnie nieco blokuje... trochę za dużo na eksperymenty, na pierwszy rzut wolałbym badziew który się za miesiąc rozsypie ale przynjamniej nie szkoda kasy w razi egdyby sie nie spodobał
makmag, 11 stycznia 2011, 15:37
Moim zdaniem dali plamy.
A przyszłość widzę w kinekcie, chodzi mi oto żeby wyeliminować całkowicie "myszopodobne" urządzenia.
Już teraz rozdzielczość kinekta pozwala na uchwycenie ruchu powiek, to czemu by nie palców ?
maciejo, 11 stycznia 2011, 18:53
MS ma szczęście że jako pierwszy wprowadził Kinnekta i powinni go rozwijać bo jest naprawdę przełomowym interfejsem, gdyby tak zwiększać rozdzielczość i wprowadzić synchronizację wielu takich Kinnectów możnaby zrobić wszystkie cuda które widzimy na filmach sci-fi, a MS mógłby zarobić miliardy na nim samym