Bądź pozytywny, a przyciągniesz tłumy

| Psychologia
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Twitter

Jak zwiększyć liczbę osób obserwujących profil na Twitterze? Przebrnąwszy przez żmudny etap prac, naukowcy sformułowali kilka wskazówek. Po pierwsze, popularności przysparzają pozytywne wpisy. Po drugie, warto zadbać o klarowność języka przekazu. Po trzecie, ludzie lubią, kiedy w ćwierknięciach podaje się dalej interesujące informacje.

Zespół C.J. Hutty z Georgia Institute of Technology przeanalizował wpisy i przebieg ewentualnej rozmowy. Pod uwagę wzięto 500 niecelebrytów. Ich aktywność śledzono przez ponad 15 miesięcy. Naukowcy przyglądali się zastosowaniu 2800 środków, za których pomocą przekazuje się pozytywne i negatywne emocje. Pod uwagę wzięto m.in. wyrażenia slangowe, przekleństwa, emotikony i akronimy.

Przypisując terminom współczynnik pozytywności, Amerykanie byli w stanie określić, czy ćwierknięcia z ich użyciem prowadziły do wzrostu, czy spadku liczby podążających.

Kluczowe okazały się pozytywny wydźwięk wpisów, jasność formułowania myśli i dzielenie się z innymi ważnymi informacjami. Ludziom, którzy pisali głównie o sobie, wcale nie wiodło się najlepiej. Twitter jest używany jako medium informacyjne, dlatego dla odbiorców ważniejsze są czyjeś dokonania w pracy niż np. upodobania muzyczne.

W przypadku użytkowników Twittera, którzy podtrzymywali kontakt z już istniejącym gronem odbiorców, wspominając o nich, odpowiadając czy lubiąc ich posty, występował [wyraźny] trend wzrostowy, podczas gdy u ludzi niezwracających się do żadnych konkretnych osób tempo rozwoju pozostawało znacznie stłumione.

Hutto i inni wyliczali też wskaźnik zrozumiałości ćwierknięć. Od razu rzucało się w oczy, że decydując, czy warto (za)interesować się nieznajomym, internauci bazują na wskazówkach lingwistycznych, takich jak ortografia czy słownictwo, które zastępują im tradycyjne miary dostępne w czasie spotkania twarzą w twarz.

Twitter grono podążać śledzić odbiorca internauta przekaz medium informacyjne C.J. Hutto