Bądź pozytywny, a przyciągniesz tłumy

| Psychologia
Twitter

Jak zwiększyć liczbę osób obserwujących profil na Twitterze? Przebrnąwszy przez żmudny etap prac, naukowcy sformułowali kilka wskazówek. Po pierwsze, popularności przysparzają pozytywne wpisy. Po drugie, warto zadbać o klarowność języka przekazu. Po trzecie, ludzie lubią, kiedy w ćwierknięciach podaje się dalej interesujące informacje.

Zespół C.J. Hutty z Georgia Institute of Technology przeanalizował wpisy i przebieg ewentualnej rozmowy. Pod uwagę wzięto 500 niecelebrytów. Ich aktywność śledzono przez ponad 15 miesięcy. Naukowcy przyglądali się zastosowaniu 2800 środków, za których pomocą przekazuje się pozytywne i negatywne emocje. Pod uwagę wzięto m.in. wyrażenia slangowe, przekleństwa, emotikony i akronimy.

Przypisując terminom współczynnik pozytywności, Amerykanie byli w stanie określić, czy ćwierknięcia z ich użyciem prowadziły do wzrostu, czy spadku liczby podążających.

Kluczowe okazały się pozytywny wydźwięk wpisów, jasność formułowania myśli i dzielenie się z innymi ważnymi informacjami. Ludziom, którzy pisali głównie o sobie, wcale nie wiodło się najlepiej. Twitter jest używany jako medium informacyjne, dlatego dla odbiorców ważniejsze są czyjeś dokonania w pracy niż np. upodobania muzyczne.

W przypadku użytkowników Twittera, którzy podtrzymywali kontakt z już istniejącym gronem odbiorców, wspominając o nich, odpowiadając czy lubiąc ich posty, występował [wyraźny] trend wzrostowy, podczas gdy u ludzi niezwracających się do żadnych konkretnych osób tempo rozwoju pozostawało znacznie stłumione.

Hutto i inni wyliczali też wskaźnik zrozumiałości ćwierknięć. Od razu rzucało się w oczy, że decydując, czy warto (za)interesować się nieznajomym, internauci bazują na wskazówkach lingwistycznych, takich jak ortografia czy słownictwo, które zastępują im tradycyjne miary dostępne w czasie spotkania twarzą w twarz.

Twitter grono podążać śledzić odbiorca internauta przekaz medium informacyjne C.J. Hutto