
Przekaz trafił, ale nie do tych, co trzeba
6 marca 2018, 11:31Przekaz medialny dot. spalenia największej na świecie ilości kości słoniowej odbił się szerokim echem, ale wszystko wskazuje na to, że trafił głównie do odbiorców z Zachodu. Ci, do których powinien dotrzeć (kłusownicy, handlarze z czarnego rynku), najczęściej w ogóle się z nim nie zetknęli.
Reklama w Sieci działa
15 maja 2007, 07:54Najnowsze badania przeprowadzone przez naukowców z uniwersytetów w Oklahomie, Kansas i Minnesocie wykazały, że banery mają wpływ na zachowania konsumentów, nawet jeśli ci nawet nie wiedzą, że je widzieli.
Jak ukryć informację w rozmowie VoIP?
2 czerwca 2008, 11:48Wojciech Mazurczyk i Krzysztof Szczypiorski z Instytutu Telekomunikacji Politechniki Warszawskiej opracowali system steganograficzny dla technologii VoIP. Steganografia to metoda ukrywania poufnych informacji w zwykłym z pozoru przekazie.

Antyszczepionkowcy – nieliczni, ale skuteczni. Mogą znakomicie utrudnić zakończenie pandemii
14 maja 2020, 10:44Specjaliści obawiają się, że ruchy antyszczepionkowe mogą znacząco utrudnić zakończenie pandemii koronawirusa SARS-CoV-2. Badania sieci społecznościowych wykazały, że antyszczepionkowców jest niewielu, jednak ich propaganda ma bardzo szeroki zasięg, a liczba ich zwolenników rośnie.

Konsumują biliony gigabajtów informacji
10 grudnia 2009, 12:08Naukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Diego przygotowali raport o konsumpcji informacji przez Amerykanów w 2008 roku. Wynika z niego, że mieszkańcy USA w ciągu 12 miesięcy "użyli" 3,6 zettabajtów (1021, bilion gigabajtów) informacji i niemal 11 biliardów wyrazów.
Nowe restrykcje w Unii Europejskiej
20 września 2006, 11:44Zdaniem brytyjskiej organizacji Ofcom, zasady, które chce przyjąć Parlament Europejski, zagrażają rozwojowi nowych mediów. Obecnie w ramach istniejącego prawa znanego jako "telewizja bez granic" Unia Europejska wymaga od nadawców telewizyjnych, by chronili małoletnich przed szkodliwymi treściami, nie przekazywali treści wywołujących nienawiść i unikali podobnych nadużyć.

Dywersyjne chrząkanie
28 października 2013, 10:34Samce ryb tau (Opsanus tau) nie grzeszą urodą, by zwabić partnerki muszą więc polegać na innych środkach. W sezonie godowym, który trwa od wiosny do początku jesieni, wykorzystują specjalne donośne zawołania, które trwają od 250 do 650 milisekund. Okazuje się jednak, że konkurencja nie śpi i zakłóca przekaz konkurenta krótkim (~100 ms) chrząkaniem.
![EISCAT© [togr]](/media/lib/24/1204903232_244939-39c84860de58aa03a5b69a987828b907.jpeg)
Czy Obcy kupią Doritos?
7 marca 2008, 15:15Brytyjscy astronomowie ze słynnego obserwatorium Jodrell Bank w Cheshire postanowili w nietypowy sposób zdobyć pieniądze na dalszą działalność. Wyślą oni pierwszy przekaz reklamowy skierowany do... obcych.

Większe poczucie kontroli zachęca do bycia bardziej hojnym
30 grudnia 2018, 05:40Badacze z Harvard Business School i University of British Columbia zauważyli, że jeśli zwracamy się do bogatych ludzi z prośbą o finasowe wsparcie jakiegoś projektu, opłaca się im dać większe poczucie kontroli. Na łamach PLOS ONE ukazał się artykuł opisujący badania przeprowadzone przez Ashley Whillans i Elizabeth Dunn.

Napisz scenariusz i wygraj czytnik Kindle
29 września 2011, 15:01Zapraszamy do udziału w konkursie na najlepszy scenariusz filmowy, organizowanym przez portal Security Awareness poświęcony bezpieczeństwu informatycznemu.