Blokadą w blokadę

| Technologia

Były menedżer Google'a, Ben Barokas, założył nową firmę i zebrał 10 milionów dolarów na stworzenie oprogramowania blokującego programy blokujące reklamy.

Barokas został pracownikiem Google'a w 2011 roku po tym, jak za 400 milionów USD sprzedał wyszukiwarkowemu gigantowi swoją poprzednią firmę Admeld. Jego nowe przedsiębiorstwo, Sourcepoint, zaoferuje rozwiązanie, dzięki któremu właściciele witryn internetowych będą mogli blokować programy blokujące reklamy. Barokas zapewnia, że jego technologia jest na tyle elastyczna, iż pozwoli na blokowanie tylko wybranych części witryn. Użytkownicy mają prawo blokować reklamy, a właściciel witryny ma prawo zablokować wyświetlanie swojej zawartości - mówi Barokas.

Sourcepoint nie tylko chce zablokować oprogramowanie blokujące rekalmy, ale zaoferuje internautom wiele opcji. Użytkownicy będą mogli np. płacić witrynie za to, że nie będą oglądali reklam, będą mogli też wybrać, które reklamy odblokują, a które pozostaną zablokowane.

Najpopularniejszym programem blokującym reklamy jest Adblock Plus. Nie blokuje on jednak wszystkich reklam. Ich wydawcy mogą bowiem zapłacić twórcom Adblocka za to, że reklamy nie będą blokowane.

reklamy blokada Adblock Sourcepoint