Burzowy pokój
26 czerwca 2008, 13:47Kage Roi to bardzo nowoczesny pokój do burzy mózgów, który powstał w wyniku współpracy firmy Kayac oraz Keio University. Nie tylko wyłapuje, co mają do powiedzenia uczestnicy eksperymentów, ale także zapewnia odpowiednią pożywkę (dane, zdjęcia) dla ich umysłów. Wszystko po to, by pobudzić wyobraźnię i kreatywność.
Bloguje z doniczki
8 października 2008, 11:40Blogować mogą nie tylko ludzie w różnym wieku, ale ostatnio również rośliny. KAYAC, japońska firma z branży IT, opracowała specjalny interfejs, który pozwala przekształcać odczucia okazu Hoya kerii w posty. Pan Midori (Midori-san) pisze pamiętnik ze swojej doniczki w kawiarni Donburi w Kamakurze.
Świat pachnie przez Internet
13 stycznia 2009, 10:27Jak pachnie świat? Japończycy postanowili to sprawdzić, a zdobytą wiedzę przekazać innym, stąd pomysł na witrynę internetową Nioi-bu (Klub Zapachu), która działa od grudnia zeszłego roku. Zgromadzono tam 160 woni z całego globu, a za pomocą Google Maps można sprawdzić, z jakiego regionu dochodzą.