Pierwsze karty z GeForce 9800 GX2

6 marca 2008, 11:48

Podczas targów CeBIT 2008 pokazano prototypowe karty graficzne z procesorami GeForce 9800 X2 Nvidii. Sam układ jeszcze oficjalnie nie zadebiutował, więc nie należy się spodziewać, że lada chwila wspomniane karty znajdą się na sklepowych półkach.



Corona - nadzieja superkomputerów

9 marca 2012, 12:35

HP ma zamiar stworzyć do 2017 roku 256-rdzeniowy procesor Corona, którego rdzenie będą komunikowały się ze sobą za pomocą łączy optycznych. Taka kość miałaby wykonywać 10 biliardów operacji zmiennoprzecinkowych na sekundę, zatem wydajność pięciu układów dorównywałaby wydajności współczesnych superkomputerów


XPS 710 - nowy system dla graczy

15 listopada 2006, 13:12

W ofercie Della znalazła się kolejna wydajna maszyna dla graczy z serii XPS. Komputer XPS 710 korzysta z czterordzeniowego układu Intel Core 2 Extreme QX6700, który, jak mówi Dell, zapewnia o 55% wyższą wydajność niż system XPS 700 z dwurdzeniowym Core 2 Extreme.


Plaster krzemu z 45-nanometrowymi układami© Intel

Intel rezygnuje z Larrabee

7 grudnia 2009, 11:30

Jak donosi serwis Daily Tech, Intel zrezygnował z układu Larrabee, o którego prezentacji niedawno informowaliśmy. Powodem podjęcia takiej decyzji była zbyt mała wydajność układu.


Za tydzień zobaczymy następcę Xboksa 360?

15 maja 2013, 16:57

W przyszłym tygodniu, 21 maja, Microsoft oficjalnie zdradzi informacje na temat swojej nowej konsoli. Dotychczas pojawiające się się pogłoski mówiły, że urządzenie będzie nazywało się Xbox 720 lub Xbox Infinity, podobno też ma korzystać z systemu DRM, który uniemożliwi uruchamianie gier z drugiej ręki.


Pierwsze mobilne GPU z DirectX 10

9 maja 2007, 14:56

Dzisiaj Nvidia oficjalnie ogłosiła rozpoczęcie sprzedaży mobilnych układów graficznych kompatybilnych z bibliotekami DirectX 10. Kości z serii GeForce 8M pozwolą więc na pełne wykorzystanie możliwości Windows Visty oraz najnowszych powstających dopiero gier.


Mobilny GeForce GTX 560M dla graczy

30 maja 2011, 12:16

Nvidia zaprezentowała swój pierwszy GPU z rodziny GeForce 500M przeznaczony dla graczy korzystających z notebooków.


Sztuczna inteligencja odtworzyła PAC-MANa. W przyszłości nauczy się praw fizyki oglądając YouTube'a?

25 maja 2020, 12:43

Stworzony przez NVIDIĘ algorytm sztucznej inteligencji GameGAN był w stanie samodzielnie stworzyć grę PAC-MAN. System nie miał dostępu do kodu gry. Zaprezentowano mu jedynie 50 000 fragmentów wideo. Na tej podstawie sztuczna inteligencja samodzielnie stworzyła w pełni funkcjonalną warstwę graficzną PAC-MANa.


Nvidia o integracji GPU i CPU

13 sierpnia 2006, 15:48

Przedstawiciele Nvidii, jednego z największych producentów układów graficznych powiedzieli, że firma wyobraża sobie układ, który byłby połączeniem procesora (CPU) z procesorem graficznym (GPU). Nad taką kością będą być może pracowały połączone już firmy AMD i ATI. Nvidia uważa jednak, że w tej chwili takie rozwiązanie nie ma sensu.


© Fold.it

Rozrywkowe składanie białek

9 maja 2008, 14:33

Naukowcy z Uniwersytetu Waszyngtońskiego postanowili wykorzystać w słusznej sprawie ludzkie zamiłowanie do rozwiązywania zagadek. Gra komputerowa Foldit przemieniła składanie białek w coś na kształt sportowej konkurencji. Dzięki wysiłkom graczy uda się być może znaleźć lekarstwo na chorobę Alzheimera i inne przypadłości, w przypadku których konformacja białek ma kluczowe znaczenie.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy