Pełne ziarna ograniczają tłuszcz śródbrzuszny

20 października 2010, 17:07

U ludzi, którzy jedzą w ciągu dnia kilka porcji pełnego ziarna, ograniczając jednocześnie spożycie ziaren oczyszczonych, występuje mniej śródbrzusznej (trzewnej) tkanki tłuszczowej. To istotne spostrzeżenie, ponieważ liczne badania wykazały, że brzuszne rozmieszczenie tłuszczu zwiększa ryzyko chorób sercowo-naczyniowych, np. choroby niedokrwiennej serca czy nadciśnienia, oraz cukrzycy typu 2.



U.S. Department of Agriculture, USDA

Witaminy grupy B a starzenie mózgu

17 sierpnia 2010, 20:35

Witaminy B6, B12 oraz kwas foliowy są ważnymi składnikami odżywczymi dla naszego mózgu. Ich rola i znaczenie nie są jeszcze dobrze poznane, ale najnowsze badania, prowadzone między innymi przez Departament Rolnictwa USA zaczynają wyjaśniać nam niektóre zależności.


Bromus japonicus

Zamiast zabijania – sterylizacja

5 maja 2010, 17:03

Jak skuteczniej zwalczać chwasty? Jak ograniczyć użycie kosztownych i szkodliwych środków chwastobójczych? Naukowcy z Indianapolis proponują zamiast niszczenia ograniczenie rozrodczości.


Świetlówkowe wzbogacanie

5 marca 2010, 10:05

Światła hipermarketów sprawiają, że szpinak nie tylko pozostaje świeży, ale i wytwarza nowe witaminy – donoszą naukowcy z działu badań amerykańskiego Departamentu Rolnictwa. Sądzą, że ich odkrycie może się również odnosić do innych warzyw (Journal of Agricultural and Food Chemistry).


Mała czarna o poranku

23 lipca 2006, 14:31

Filiżanka lub kubek kawy o poranku mogą być jednym z najlepszych sposobów na rozpoczęcie aktywnego dnia. Liczne badania wykazują bowiem, że napój ten korzystnie wpływa na zdrowie swoich miłośników.


Jubileusz 75-lecia Polskiej Akademii Nauk