Nowa metoda odchudzania - przymierzanie awatarów
7 listopada 2012, 13:26Interaktywne gry sieciowe mogą wspomagać odchudzanie. Okazuje się bowiem, że silny związek z awatarem wpływa na zdrowie i wygląd jego właściciela.
Rzutowani do szczurzego świata
2 listopada 2012, 12:30Bezproblemowe porozumiewanie z przedstawicielami innych gatunków to część fabuły filmów czy książek fantasy, rzeczywistość bywa jednak o wiele bardziej skomplikowana. Dzięki skonstruowanemu ostatnio systemowi - kontrolowanemu przez ludzi robotowi rozmiarów szczura i awatarowi wielkości człowieka, na którego posunięcia wpływają ruchy gryzonia - wiele może się w tej materii zmienić.
Wyćwiczą pewność siebie w symulatorze
20 czerwca 2012, 11:41W USA powstał prototyp symulatora dla dzieci z lękami społecznymi, który pozwala im przećwiczyć trudne sytuacje z awatarami.
Parafrazując króla Juliana: mam moc, mam wzrost
4 stycznia 2012, 13:30Im bardziej wpływowa osoba, tym wyższa wydaje się sama sobie - twierdzą amerykańscy psycholodzy. W świetle wyników ich badań Napoleon Bonaparte powinien uważać się za człowieka dość słusznego wzrostu i tak zapewne było...
Wirtualna komunikacja skuteczniejsza z gestykulacją
13 października 2011, 12:49Brak gestykulacji u mówiącego i słuchacza ogranicza skuteczność komunikacji w środowiskach wirtualnych (PLoS ONE).
Reklamy w grach pełnych przemocy mogą zaszkodzić
6 września 2011, 12:24Umieszczanie reklam w grach pełnych przemocy może odnieść skutek odwrotny od zamierzonego. Z badań przeprowadzonych na University of Texas wynika, że konsumenci negatywnie reagują na reklamę w tego typu grach. Szczególnie silną negatywną reakcję zauważono u kobiet.
AviCoS zastąpi kontrolki na desce rozdzielczej
16 sierpnia 2011, 11:57AviCoS (Avatar-based Virtual Co-driver System) ma odesłać do lamusa podręczniki eksploatacji samochodu i serię mało zrozumiałych kontrolek świecących się na desce rozdzielczej. System ten to efekt współpracy naukowców z Technische Universitat Munchen oraz ekspertów z firmy Audi.
Wirtualne cenniejsze od materialnego
17 maja 2011, 08:57Niematerialne cyfrowe artefakty, np. zdjęcia, e-maile czy pliki muzyczne, mogą być dla współczesnych nastolatków równie cenne, co ulubiona książka z dzieciństwa lub T-shirt z festiwalu muzycznego. Fakt, że wirtualne dobra nie mają formy fizycznej, tak naprawdę zwiększa ich wartość - ustalili naukowcy z Carnegie Mellon University (CMU).
Komputer kontra człowiek
14 grudnia 2010, 11:30Zaledwie trzynaście lat temu komputer stworzony przez IBM pobił w tej królewskiej grze ludzkiego arcymistrza: Garrego Kasparowa. W przyszłym roku program o nazwie „Watson" rzuci wyzwanie ludzkim mistrzom teleturnieju Jeopardy!.
Fotograficzna prowokacja?
17 listopada 2010, 13:20Wafaa Bilal, Irakijczyk piastujący stanowisko profesora na Wydziale Fotografii Uniwersytetu Nowojorskiego (NYU), zamierza się poddać operacji wszczepienia aparatu fotograficznego z tyłu głowy. Przez rok wykonywane w minutowych odstępach zdjęcia będą przesyłane do monitorów katarskiego Arabskiego Muzeum Sztuki Współczesnej, którego otwarcie zaplanowano na 30 grudnia.