"Projekt Natal" - nowy pomysł na rozrywkę

2 czerwca 2009, 09:48

Microsoft zapowiedział debiut technologii, która pozwoli na granie w gry wideo bez pośrednictwa jakichkolwiek kontrolerów. Usługa znana pod kodową nazwą "Projekt Natal" zakłada wykorzystanie własnego ciała w roli kontrolera.



TruePlay ma zapobiec oszustwom w grach

24 października 2017, 10:34

W Windows 10 Fall Creators Update znalazł się nowy mechanizm o nazwie TruePlay. Jego zadaniem jest zapobieganie oszustwom w grach online'owych. Technologia ma informować producentów gier o oszustwach, pozwolić na zidentyfikowanie nieuczciwych graczy i podjąć działania.


Najstarszy instrument świata

25 czerwca 2009, 08:36

W jaskini Hohle Fels w pobliżu niemieckiego miasta Ulm na terenie Jury Szwabskiej odkryto najstarszy instrument muzyczny świata. Starożytny flet liczy sobie ok. 35 tysięcy lat i jest o ponad 5 tys. lat starszy od poprzednich rekordzistów z Francji i Austrii. Wykonano go z kości. Co ważne, zachował się w niemal idealnym stanie.


Siedzisz w domu? Zwiedź muzeum, ukończ kurs na Harvardzie, pokoloruj manuskrypt – KopalniaWiedzy poleca

16 marca 2020, 19:51

Epidemia COVID-19 spowodowała, że wielu z nas spędza w domach znacznie więcej czasu, niż dotychczas. Dlaczego nie wykorzystać tego czasu do zwiedzania muzeów, ukończenia kursu na którejś z prestiżowych światowych uczelni czy na kolorowaniu średniowiecznych manuskryptów i współczesnych grafik. Chcielibyśmy zaproponować Wam coś innego, niż oglądanie telewizji, granie na komputerze i sprzątanie mieszkania lub składanie mebli.


Dziewczyny górą

8 października 2006, 15:27

Wydaje się, że komputerowe gry wideo są domeną nastoletnich chłopców, jednak nic bardziej mylnego. Zgodnie z wynikami najnowszych badań, ponad 2/3 graczy on-line to kobiety.


Tetris© Markus Knittiglicencja: GNU FDL

Tetris pomaga mózgowi

1 września 2009, 13:05

Badanie dwiema różnymi metodami obrazowania ujawniło, że granie w Tetris zwiększa grubość kory i poprawia efektywność pracy mózgu, czyli zmniejszać wysiłek wkładany w wykonanie zadania (BMC Research Notes).


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy