![](/media/lib/49/bateria-hitachi-ba114a7aaf010bb5bf68afa6c33aa4a1.jpg)
Litowo-jonowe jeszcze bardziej wydajne
20 maja 2009, 15:27Hitachi informuje o powstaniu najbardziej wydajnej baterii litowo-jonowej dla samochodów elektrycznych. Nowe urządzenie zapewnia 1,7 razy więcej mocy i jest przy tym lżejsze i mniejsze niż obecnie sprzedawane baterie.
![](/media/lib/48/bateria-6b37af0f2be186953d34bbd6c828f1f9.jpg)
Gęste "oddychające" baterie
19 maja 2009, 16:23Baterie litowo-jonowe są powszechnie wykorzystywane w wielu otaczających nas urządzeniach, trafiają też to samochodów elektrycznych. Jednak technologia ta zbliża się do granicy, poza którą nieopłacalne stanie się zwiększanie pojemności tego typu urządzeń.
![](/media/lib/46/akumulator-70bfdb380b00c5be42272282ee6bd88e.jpg)
Wirusowe akumulatory
3 kwietnia 2009, 11:16Inżynierowie z MIT-u tak zmodyfikowali wirusy, że mogą one służyć jako elektrody akumulatorów litowo-jonowych. Angela Belcher, szefowa zespołu badawczego, informuje, że "wirusowe" akumulatory mają taką samą pojemność oraz wydajność jak najnowocześniejsze urządzenia tego typu. Za to ich produkcja jest tania i przyjazna dla środowiska.
Ulepszony ORB
16 lutego 2009, 12:37NEC informuje o dokonaniu przełomu w technologii ogniw ORB (organic radical battery). ORB to elastyczne baterie, które przypominają urządzenie litowo-jonowe, jednak nie zawierają szkodliwych dla środowiska pierwiastków (np. kobaltu czy litu), a wykorzystują organiczny składnik PTMA. Zalety ORB to również ich niewielkie rozmiary i krótki czas ładowania.
![](/media/lib/31/neurony-1e642e7f1f28df32921e5ded5c3717b3.jpg)
Bramka z neuronów
24 października 2008, 12:15Prace izraelskich naukowców z Instytutu Weizmanna dają nadzieję, że w przyszłości powstaną komputery korzystające z neuronów. Dotychczas inżynierów pracujących nad neuronowymi maszynami ograniczał fakt, iż neurony są dość zawodne.
Chińskie badania nadzieją dla superkondensatorów?
17 września 2008, 21:24Superkondensatory zwane też ultrakondensatorami, to bardzo obiecujące urządzenia, których olbrzymimi zaletami jest wyjątkowo krótki czas ładowania i rozładowywania oraz niezwykle długa żywotność urządzenia.
![](/media/lib/33/globalhawk-0553cf6da33f7aa6ecca10b62c6c6d7d.jpg)
Rekordowy UAV
25 sierpnia 2008, 10:05Dopiero teraz ujawniono, że prawie miesiąc temu udało się pobić rekord długości lotu samolotu bezzałogowego. Lekki jak piórko Zephyr unosił się w powietrzu przez 83 godziny i 37 minut. Poprzedni rekord został ustanowiony 7 lat temu przez Global Hawka firmy Northrop Grumman, który leciał jednak niemal o połowę krócej.
Zimne ogniwo paliwowe
4 sierpnia 2008, 10:55Jacobo Santamaría Sánchez-Barriga i jego zespół z madryckiego Universidad Complutense, tak zmodyfikowali elektrolit wykorzystywany w ogniwach paliwowych ze stałym tlenkiem, że pracuje one w temperaturze o kilkaset stopni niższej niż dotychczas. To z kolei ułatwia stosowanie takiego rozwiązania.
![](/media/lib/32/ntt-docomo-logo-278d750e6f835ce7c18f54203379c24f.jpg)
Japończycy pokazali "inteligentne" baterie
28 lipca 2008, 12:57W ciągu ostatnich dwóch lat media często donosiły o problemach z bateriami litowo-jonowymi, które były przyczyną częstych pożarów, zwarć a nawet eksplozji sprzętu elektronicznego. Japoński gigant NTT DoCoMo znalazł sposób na wadliwe urządzenia. Firma pokazała "inteligentne" baterie do telefonów komórkowych.
![](/media/lib/29/prius-4b267ef53d57a12f0761cdf34caa49b7.jpg)
Nowe akumulatory dla hybryd
9 czerwca 2008, 10:00Specjalizująca się w produkcji samochodowych akumulatorów firma EnerDel uważa, że gdy do masowego użytku wejdzie nowych typ akumulatorów litowo-jonowych, to zakup hybrydowego pojazdu będzie zwracał się konsumentom już po dwóch latach. Obecnie różnica w cenie pomiędzy samochodem hybrydowym a tradycyjnym powoduje, że na wymierne korzyści z zakupu tego pierwszego trzeba czekać aż siedem lat.
« poprzednia strona następna strona » … 6 7 8 9 10 11 12 13 14