
Roboty chodzą po wodzie
26 lipca 2007, 11:17Dzięki pracom inżynierów z Carnegie Mellon University roboty mogą teraz poruszać się po wodzie. Trzy lata temu projekt budowy takich urządzeń został rozpoczęty w ramach zajęć ze studentami.

Komputer wygrał w Go
8 sierpnia 2008, 15:40Komputery potrafią pokonać arcymistrza szachowego, a od niedawna radzą sobie też z mistrzami w pokerze. Ostatnie wydarzenie pokazuje, że zbliża się moment, gdy ulegnie im mistrz w Go - uznawanej za ostateczny bastion przewagi człowieka nad maszyną.

Asymetryczny supersprinter
14 lipca 2009, 08:46Podczas pogoni za ofiarą ciało geparda zachowuje się w sposób asymetryczny - uważają naukowcy z Royal Veterinary College. Dotychczas nie ustalono, czy takie nietypowe zachowanie pomaga zwierzęciu, czy też utrudnia osiąganie większych prędkości.

Ulepszone drugie podejście
6 kwietnia 2010, 09:50Drugie spojrzenie na obraz czy zdjęcie może zmniejszyć liczbę błędów medycznych i poprawić jakość kontroli na lotniskach. Ważne jest tylko, by ludzie nie skupiali się na rejonach i szczegółach, które widzieli już wcześniej. Z pewnością uda się tego uniknąć dzięki systemowi opracowanemu przez zespół Pernilli Qvarfordt z FX Palo Alto Laboratory.
Hybryda robota i komórki
8 marca 2011, 13:05Elfoid P1 to hybryda telefonu komórkowego i robota. Zaprojektował ją dr Hiroshi Ishiguro z Uniwersytetu w Osace. Nowe urządzenie stanowi nie lada gratkę dla rzeczników teleobecności, ponieważ nie tylko przekazuje głos właściciela, ale także ruchy jego twarzy i głowy.

Podczas wspinaczki wąż indywidualnie kontroluje każdą łuskę
5 marca 2012, 13:28Węże potrafią kontrolować każdą ze swych łusek z osobna, dzięki czemu mogą się chwytać szorstkich powierzchni i wspinać.

RIOT przeanalizuje i przewidzi ruchy obywatela
12 lutego 2013, 11:08Firma Raytheon opracowała oprogramowanie analityczne o nazwie Rapid Information Overlay Technology (RIOT). Jego zadaniem jest zbieranie i analizowanie informacji znajdujących się na Facebooku, Twitterze i ForuSquare. Dzięki RIOT można dowiedzieć się, gdzie i kiedy dana osoba przebywała, zebrać fotografie, na których się znajduje, określić jej powiązania społeczne, a nawet - co najważniejsze - spróbować przewidzieć jej przyszłe działania

Precyzyjna oszczędność energii
16 stycznia 2014, 13:29Teoretyczne modele, za pomocą których próbowano wyjaśnić, dlaczego migrujące gatunki latają w formacji V sugerowały, że ptaki oszczędzają w ten sposób energię. Jednak wyliczenia pokazywały, że osiągnięcie tego celu wymaga niezwykle precyzyjnej koordynacji.

Co się dzieje z mózgiem, który nie odróżnia góry od dołu?
14 października 2015, 11:10Na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (MSK) prowadzone są badania nad tym, jak mózg zmienia się w kosmosie i jak sobie z tym radzić.

Sztuczna inteligencja z Microsoftu rozgrywa idealną partię w Ms. Pac-Man
16 czerwca 2017, 09:25Badacze ze specjalizującej się w głębokim uczeniu kanadyjskiej firmy Maluuba, kupionej w bieżącym roku przez Microsoft, wykorzystali sztuczną inteligencję do rozegrania idealnych partii w Ms. Pac-Man i zdobycia maksymalnej liczby 999 990 punktów.