Sieci neuronowe 100 milionów razy szybsze od algorytmu Brutus
6 listopada 2019, 05:29Problem trzech ciał, czyli ruchu trzech ciał oddziałujących na siebie przez grawitację, stanowi poważne wyzwanie obliczeniowe od czasu sformułowania go przez Newtona. Obecnie, dzięki komputerom. możemy poznać dokładne rozwiązanie problemu, jednak nawet nowoczesnym maszynom obliczenia zajmują całe tygodnie, a nawet miesiące.
Nowy procesor nadzieją na sieci neuronowe w smartfonach
16 lutego 2018, 06:10Eksperci z MIT stworzyli nowatorki neuronowy układ scalony, który jest nawet 7-krotnie szybszy od innych tego typu kości, a jednocześnie zużywa nawet 95% mniej energii. To zaś oznacza, że tego typu chip można stosować w urządzeniach zasilanych bateriami, niewykluczone więc, że wkrótce do smartfonów trafią sieci neuronowe.
Co niepokoi łosia?
29 listopada 2012, 10:51Dla dziko żyjących łosi pojawianie sie w pobliżu ludzi jest większym problemem niż pojawienie sie naturalnego drapieżnika - wilka lub niedźwiedzia. Te bowiem niepokoją łosie znacznie rzadziej niż ludzie.
Kolejna planeta wokół Proximy Centauri?
10 lipca 2017, 12:06Odkrycie w ubiegłym roku planety Proxima Centauri b stało się sporą sensacją. Szczególnie po tym, jak stwierdzono, że ta najbliższa nam planeta pozasłoneczna może w przyszłości stać sie celem bezzałogowej misji kosmicznej. Teraz specjaliści donoszą, że coraz bardziej prawdopodobne staje się przypuszczenie, że Proxima Centauri b nie jest jedyną planetą krążącą wokół Proximy Centauri.
IEEE tworzy standard komputera kwantowego
5 września 2017, 10:17IEEE Standards Association, wchodzące w skład Instytutu Inżynierów Elektryków i Elektroników (IEEE), pracuje nad stworzeniem międzynarodowego standardu komputera kwantowego. Trwające prace nad standardem IEEE P7130 mają ułatwić dostęp do technologii kwantowych szerszej grupie deweloperów, matematyków, inżynierów, biologów czy klimatologów
System rozpoznawania mowy równie sprawny jak człowiek
22 sierpnia 2017, 09:31Badacze z Microsoftu pochwalili się pobiciem kolejnego rekordu w dziedzinie rozpoznawania mowy. Za pomocą testu Switchboard udowodnili, że ich system rozpoznawania mowy popełnia jedynie 5,1% błędów, co oznacza, że sprawuje się równie dobrze jak człowiek.
Systemy sztucznej inteligencji uczą się szybciej, gdy mają zróżnicowaną budowę
14 października 2021, 15:35Zróżnicowanie komórek mózgowych może prowadzić do szybszego uczenia się, odkryli naukowcy z Imperial College London (ICL). Spostrzeżenie to może zwiększyć wydajność systemów sztucznej inteligencji. Uczeni zauważyli, że gdy w sieciach neuronowych indywidualnie dobierali właściwości elektryczne komórek, sieci takie uczyły się szybciej, niż sieci złożone z komórek o identycznych parametrach.
Na Georgia Tech testują robota do ubierania ludzi
16 maja 2018, 07:32Miliony ludzi na całym świecie z różnych powodów potrzebują pomocy w ubieraniu. Roboty mogłyby się sprawdzić przy tym zadaniu, na razie kłopotów przysparzają jednak skomplikowane ludzkie ciało i ubrania. By sprostać zapotrzebowaniu, w Georgia Tech skonstruowano robota PR2, który w ciągu 1 dnia przeanalizował blisko 11 tys. symulacji ubierania człowieka i na tej podstawie "wyobraził sobie", co może czuć ubierana w szpitalną koszulę istota ludzka.
Naukowcy trenują sieci neuronowe do wykrywania uwolnień toksyn w czasie rzeczywistym
10 marca 2022, 12:05W sytuacji, gdy dochodzi do wykrycia uwolnienia substancji niebezpiecznych, najważniejsze jest szybkie i precyzyjne zlokalizowanie źródła uwolnienia oraz przewidzenie kierunku rozchodzenia się substancji. Używane obecnie modele dyspersyjne wymagają bardzo dużych zasobów obliczeniowych. Mogą jednak zostać zastąpione przez modele bazujące na Sztucznych Sieciach Neuronowych
Nowy algorytm lepiej wyszuka produkt w sklepie i przetłumaczy nasz język na inny
10 grudnia 2019, 11:57Badacze z Rice University i Amazona poinformowali właśnie o dokonaniu ważnego przełomu, dzięki któremu rozwiązanie problemów związanych z dopasowaniem, czy to w algorytmach do wyszukiwania towarów w sklepie czy algorytmach tłumaczenia pomiędzy językami, będzie wymagało znacznie mniej zasobów niż obecnie.
« poprzednia strona następna strona » 1 2 3 4 5 6 7 …
