![](/media/lib/202/n-zdjecie-rtg-e6d8bef3267843285d3a1451f0acf29d.jpg)
Ludzkie zęby w XVIII-wiecznej figurze Chrystusa
12 sierpnia 2014, 10:53Gdy przed przystąpieniem do renowacji specjaliści z Narodowego Instytutu Antropologii i Historii zrobili XVIII-wiecznej figurze Chrystusa (Señor de la Paciencia) z meksykańskiej parafii w San Bartolo Cuautlalpan zdjęcia rentgenowskie, stwierdzili, że wykorzystano w niej 8 zębów dorosłego człowieka.
W koszulce Supermana egzamin pójdzie lepiej
2 czerwca 2014, 17:37Sesja zbliża się wielkimi krokami, więc wyniki badań prof. Karen Pine z University of Hertfordshire są jak najbardziej na czasie. Pokazały one bowiem, że w koszulce ze znakiem Supermana czy białym fartuchu ludzie czują się silniejsi, sympatyczniejsi czy mądrzejsi.
![](/media/lib/180/n-peruki-80798586bdc1ec1ea7d401134878130c.jpg)
Peruka do zadań specjalnych
3 grudnia 2013, 07:38Choć Sony bardzo stara się zareklamować swoją Inteligentną Perukę (SmartWig), trudno powiedzieć, czy pozwoli ona firmie odzyskać choć część dawnych wpływów. Ozdoba występuje w 3 wersjach i ma być tyleż estetyczna, co praktyczna, ułatwiając np. nawigację czy prowadzenie wykładu. Mówiąc o potencjalnych ulepszeniach wynalazku, Japończycy wymieniają wykorzystanie ultradźwięków do wykrywania obiektów.
![](/media/lib/167/n-sydney-harbour-bridge-8800e926f86f57a05cdc25cfea82b3d6.jpg)
Robot wszystko umyje...
18 lipca 2013, 08:58Przed malowaniem Sydney Harbour Bridge przechodzi gruntowne czyszczenie pneumatyczne. Zajmują się tym 2 autonomiczne roboty, które skanują elementy konstrukcyjne, tworzą sobie mapę 3D i wyliczają, jakiej siły trzeba użyć do usunięcia starej farby i rdzy.
![](/media/lib/107/n-kon-8137d76672b44d6ec78bd9a8e8c9f155.jpg)
Kombinezon regeneracyjny dla konia
15 marca 2012, 10:11Nikogo nie dziwi widok konia w czapraku, jednak wdzianko, które zakrywa ciało od karku po ogon aż do kopyt, to już zupełnie inna sprawa. Ostatnio australijscy miłośnicy wyścigów konnych mogli podziwiać odzianego w taki właśnie kombinezon championa sprinterów Hay Lista.
![](/media/lib/93/n-lab-f67ff4e38fd33ae7ed3e7cfbde4b8f64.jpg)
Pierwsze kryminalne zarzuty dla naukowca
30 grudnia 2011, 11:13Trzy lata po wypadku, w którym zginęła 23-letnia studentka, profesorowi Patrickowi Harranowi i University of California Los Angeles postawiono pierwsze w historii USA zarzuty karne związane z wypadkiem w laboratorium badawczym.
![](/media/lib/91/n-sexy-wikileaks-462a7b0ca487e05b6a150f7c201c3a10.jpg)
Trwają przesłuchania ws. Bradleya Manninga
19 grudnia 2011, 06:30W Fort Meade rozpoczęły się przesłuchania w sprawie szeregowego Bradleya Manninga, analityka wywiadu, który jest oskarżony o przekazanie tajnych materiałów serwisowi Wikileaks.
![](/media/lib/56/kosci-c3f1fa662469edb922b4d48fb1ac6ee8.jpg)
Starożytne historie o duchach i wilkołakach
17 października 2011, 13:00Kochamy się bać, o czym świadczy popularność horrorów czy thrillerów. Pogoń za dreszczykiem emocji nie jest jednak wynalazkiem naszych czasów. O historiach o duchach i wilkołakach, jakie opowiadali sobie starożytni Rzymianie czy Grecy, można przeczytać w najnowszej książce prof. Debbie Felton z University of Massachusetts Amherst.
![](/media/lib/40/biznesmenka-d73cbae231e315b1168e413f2ced25d2.jpg)
Lepsze 1. wrażenie w ubraniu szytym na miarę
20 września 2011, 08:32Pierwsze wrażenie to kwestia zaledwie 3 sekund. We współpracy z firmą krawiecką Mathieson & Brooke Tailors (M&BT) psycholodzy z University of Hertfordshire wykazali, że osoby noszące ubrania szyte na miarę są oceniane wyżej od biznesmenów i biznesmenek sięgających po podobne garnitury i garsonki dostępne w ogólnej sprzedaży. Co ciekawe, panie ubrane w komplety ze spódnicą, a nie spodniami robiły na badanych lepsze wrażenie. Uznawano, że są bardziej elastyczne, pewne siebie i lepiej zarabiają.
![](/media/lib/64/notatnik-15d967d419bdaa82f1451f875f57f45b.jpg)
Na dwoje babka z podpisem wróżyła
18 marca 2011, 17:57Podpisanie się własnym nazwiskiem przed wejściem do sklepu nasila poczucie tożsamości i zwiększa zaangażowanie, a więc prawdopodobieństwo zakupu u ludzi, którzy identyfikują się z kategorią oferowanych tu produktów. Jeśli ktoś jednak się z nimi nie identyfikuje, podpis doprowadzi do dalszego spadku zainteresowania i motywacji.