Kto kupuje doświadczenia?
27 stycznia 2012, 10:54Psycholodzy odkryli, że kupowanie doświadczeń daje ludziom więcej szczęścia niż kupowanie dóbr. Jacy ludzie wydają jednak więcej na doświadczenia, np. bilet na koncert, niż na produkty materialne, dajmy na to kolejne buty? Okazuje się, że ekstrawertycy i jednostki otwarte na nowe doświadczenia.
Szympans jak człowiek
28 maja 2012, 16:06Psychologowie wiedzą, że istnieje pięć głównych wymiarów osobowości (Wielka Piątka) - ekstrowersja, neurotyczność, otwartość na doświadczenia, sumienność oraz ugodowość. Teraz wykazano, że z podobnych elementów składa się osobowość szympansów.
Nerwowi żyją krócej
6 kwietnia 2007, 12:04Jaka osobowość jest zdrowa? Badacze głowią się nad tym od lat. Ostatnio jednak psycholodzy doszli do wniosku, że przynajmniej dwa wymiary Wielkiej Piątki bezpośrednio wpływają na dobrostan fizyczny i długowieczność. Są to sumienność oraz neurotyzm. Stan zdrowia zależy od zmian tych czynników w czasie.
Bezrobocie zmienia osobowość
10 marca 2015, 16:22Bezrobocie zmienia osobowość, sprawiając, że niektórzy stają się mniej sumienni, ugodowi i otwarci na doświadczenie. Jak można się domyślić, utrudnia to znalezienie pracy...
Twoja muzyka o tobie...
21 września 2007, 08:17W zeszłym roku Rentfrow i Gosling przeprowadzili ciekawy eksperyment. Połączyli ludzi w pary (jednopłciowe i mieszane) i dali im 6 tygodni na wzajemne poznawanie się. Podczas analizy uzyskanych wyników zauważyli, że najpopularniejszy temat rozmów stanowiła muzyka. Jakie informacje na temat czyjejś osobowości możemy w ten sposób zdobyć? Dlaczego są one tak użyteczne na początku znajomości?
