Pantofelek w roli Pac-Mana
16 stycznia 2011, 19:52Podczas, kiedy grafika komputerowa coraz bardziej przypomina życie, naukowiec ze Stanford University poszedł w drugą stronę i zastąpił generowaną grafiką prawdziwym życiem i żywą postacią, bohaterem gry uczynił bowiem znane ze szkolnej biologii - pantofelki.

Internauci skłonni do płacenia za treści
31 grudnia 2010, 11:50Pomimo tego, że internet kojarzy się z dostępem do darmowych treści, to większość użytkowników jest skłonna za nie płacić. Tak przynajmniej wynika z badań Pew Internet and American Life Project. W ich ramach przebadano 755-osobową grupę amerykańskich internautów. Okazało się, że 65% z nich już płaciło za treści z sieci.

Stresujące wirtualne jedzenie
5 lipca 2010, 12:25Pokarmy demonstrowane w rzeczywistości wirtualnej wywołują u chorych z zaburzeniami odżywiania taką samą reakcję emocjonalną, co prawdziwe jedzenie. Psycholodzy prowadzili badania z udziałem pacjentek z anoreksją i bulimią. W eksperymencie uczestniczyły też osoby zdrowe (grupa kontrolna). Uzyskane wyniki sugerują, że w przyszłości wirtualne przekąski będzie można wykorzystać do diagnozowania oraz oceny przebiegu terapii m.in. zaburzeń odżywiania (Annals of General Psychiatry).
Wirtualna zamiana ciałami
13 maja 2010, 10:57Mężczyźni, którzy przez parę minut spoglądają na wirtualny świat oczami kobiety, kiedy widzą ją z perspektywy trzeciej osoby, np. z lotu ptaka, mają w pewnych okolicznościach wrażenie, że przebywają w jej ciele (PLoS ONE).

Ziemski sześcionóg poleci na Księżyc
12 kwietnia 2010, 10:38Po sukcesie marsjańskich łazików, NASA zamierza wysłać robota również na Księżyc, gdzie będzie współpracował z astronautami. Za udoskonalenie sześcionożnego pojazdu zabrał się Marty Vona - współautor sukcesu łazików Spirit i Opportunity.

Szybciej naładujemy baterie
10 marca 2010, 17:25Jedną z największych wad współczesnych baterii jest długi czas ich ładowania. To z kolei uniemożliwia upowszechnienie się np. elektrycznych samochodów. Niewykluczone jednak, że uczeni z Mississippi State University właśnie znaleźli sposób na przezwyciężenie tego problemu.

Komórka pozwoli "widzieć przez ściany"
10 marca 2010, 13:30University of South Australia i Nokia rozwijają aplikację, która pozwoli użytkownikom telefonów komórkowych... widzieć przez ściany. Za proponowanym rozwiązaniem będą stały serwisy mapowe wyposażone w opcje "widoku ulicy" oraz zaawansowane rozwiązania technologiczne.
eClicto trafi do sprzedaży
20 listopada 2009, 15:23Jak donoszą "Wirtualne Media", na początku grudnia Kolporter rozpocznie sprzedaż korzystającego z e-papieru czytnika książek elektronicznych eClicto. Kilkaset sztuk tych urządzeń trafi do sprzedaży w serwisach eClicto.pl oraz kolporter.pl.

Metrotekstualność w natarciu
6 listopada 2009, 09:41Z badań międzynarodowego operatora telefonii komórkowej T-Mobile wynika, że znacznie wzrosła liczba mężczyzn, którzy wkładają wiele uczucia w pisanie SMS-ów i nawet wiadomości do znajomych oraz przyjaciół tej samej płci kończą wirtualnym pocałunkiem (x). Zjawisko to rozpowszechniło się na tyle, że zaczęto mówić o nowym pokoleniu – metrotekstualistach, co nie bez powodu kojarzy się z opisanym po raz pierwszy przez Marka Simpsona metroseksualistą.

Pouczająca zabawa w chowanego
1 września 2009, 12:03Zabawa w chowanego, gra w Half-Life 2 i praca policji mają ze sobą więcej wspólnego, niż mogłoby się wydawać. Dzięki badaniu metod ukrywania i szukania obiektów przez dorosłych, dotąd skupiano się raczej na dzieciach i zwierzętach, można ulepszyć zarówno środowiska wirtualne, jak i narzędzia stosowane przez organy ścigania.