WARP10 - Windows 7 na tanich komputerach?
1 grudnia 2008, 17:24Jak donosi serwis ITnews, przyszły system operacyjny Microsoftu - Windows 7 - ma zawierać interesujący mechanizm, umożliwiający uruchomienie go na komputerach wyposażonych w mało wydajne rdzenie graficzne. Ten mechanizm to Windows Advanced Rasterization Platform 10 (WARP10).

Gry odpędzają koszmary
9 marca 2011, 10:35Żołnierze, którzy przed udaniem się na spoczynek grają w gry związane z przemocą i wojną, mają mniej brutalne sny. Wiele wskazuje więc na to, że np. Counter-Strike uchroni ich przed koszmarami.

Brutalna gra zwiększa tolerancję na ból
7 września 2012, 12:22Spędzanie czasu na brutalnych grach FPS zapewnia ludziom większą tolerancję na ból - twierdzą psycholodzy z Uniwersytetu w Keele.

Podsłuchiwanie obrazem
5 sierpnia 2014, 14:06Eksperci z MIT-u, Microsoftu i Adobe stworzyli algorytm, który potrafi odtworzyć dźwięk za podstawie analizy drgań obiektu widocznego na filmie. Podczas eksperymentów algorytm odtworzył zdania analizując wibracje paczki chipsów, którą filmowano z odległości 4,5 metra przez szybę nieprzepuszczającą dźwięku

TrueNorth przechwytuje 2000 ramek na sekundę
16 sierpnia 2016, 10:37IBM-owski układ TrueNorth, reklamowany jako "cognitive chip", ma działać podobnie do ludzkiego mózgu. Inżynierowe Samsunga udowodnili właśnie, że układ jest w stanie przechwytywać obraz wideo znacznie sprawniej niż jakikolwiek wcześniejszy chip

Armia wyprodukuje gry
14 grudnia 2007, 13:27Amerykańska armia otworzyło specjalne biuro projektowe, które będzie zajmowało się produkcją gier. Dotychczas gry wideo były wykorzystywane przez wojsko do rekrutacji nowych żołnierzy. Te, które będą powstawały w Project Office for Gaming (TPO Gaming), które jest częścią Dowództwa Szkolenia i Doktryny (TRADOC), mają być pełnowartościowymi symulatorami szkoleniowymi.

FPS nie czyni wielozadaniowca
14 czerwca 2012, 11:40Multizadaniowcy mający dużą praktykę w grach komputerowych, którzy jednocześnie patrzą na mapkę, rozmawiają z innymi i stale szukają wroga, wcale nie radzą sobie o wiele lepiej z rozmową przez komórkę w czasie jazdy samochodem.

Kontrasty oka gracza
30 marca 2009, 09:56Komputerowe gry akcji nie tylko nie niszczą wzroku, ale także poprawiają czułość oka na kontrast (ang. contrast sensitivity). Można więc powiedzieć, że stanowią swego rodzaju trening.

Lądowanie Curiosity w HD 25fps
27 sierpnia 2012, 12:11Lądowanie łazika Curiosity z pewnością przejdzie do historii podboju kosmosu. Teraz, dzięki wytężonej pracy jednego z internautów, możemy obejrzeć to wydarzenie na dwuminutowm filmie HD odtworzonym z prędkością 25 klatek na sekundę.

Koniec najdłużej oczekiwanej gry
7 maja 2009, 10:27Duke Nukem Forever to chyba najdłużej zapowiadana gra w historii. Pierwsze informacje o rewolucyjnej FPS, która miała być następcą legendarnych Duke Nukem i Duke Nukem 3D pojawiły się w 1997 roku.