Unreal Tournament

Gry wideo korzystne dla wzroku

7 lutego 2007, 11:26

Badania przeprowadzone przez naukowców z University of Rochester dowodzą, że gry FPS, czyli popularne "strzelaniny” w rodzaju Unreal Tournament, pozytywnie wpływają na przetwarzanie przez mózg sygnałów wizualnych.



Windows 8 szybszy od Windows 7

26 marca 2012, 05:10

Redaktorzy serwisu PC World przeprowadzili testy porównujące wydajność Windows 7 i Windows 8 beta. Wynika z nich, że najnowszy system Microsoftu jest generalnie szybszy, a w niektórych przypadkach znacznie szybszy od swojego poprzednika


Killer K1© Bigfoot Networks

Tańsza wersja sieciowego Killera

15 lutego 2007, 15:42

Firma Bigfoot Networks, twórca karty KillerNIC, postanowiła stworzyć jej tańszą wersję. Killer K1 to, podobnie jak jej poprzedniczka, karta sieciowa stworzona z myślą o graczach.


UHDTV - następca HDTV

28 maja 2012, 11:27

Międzynarodowa Unia Telekomunikacyjna wydała zalecenia dotyczące standardu Ultra High Definition Television (UHDTV). Standard jest rozwijany w ramach Study Group 6, w pracach której biorą udział eksperci z branży telewizyjnej, przedstawiciele producentów sprzętu oraz urzędów regulujących rynek.


Armia wyprodukuje gry

14 grudnia 2007, 13:27

Amerykańska armia otworzyło specjalne biuro projektowe, które będzie zajmowało się produkcją gier. Dotychczas gry wideo były wykorzystywane przez wojsko do rekrutacji nowych żołnierzy. Te, które będą powstawały w Project Office for Gaming (TPO Gaming), które jest częścią Dowództwa Szkolenia i Doktryny (TRADOC), mają być pełnowartościowymi symulatorami szkoleniowymi.


FPS nie czyni wielozadaniowca

14 czerwca 2012, 11:40

Multizadaniowcy mający dużą praktykę w grach komputerowych, którzy jednocześnie patrzą na mapkę, rozmawiają z innymi i stale szukają wroga, wcale nie radzą sobie o wiele lepiej z rozmową przez komórkę w czasie jazdy samochodem.


Kontrasty oka gracza

30 marca 2009, 09:56

Komputerowe gry akcji nie tylko nie niszczą wzroku, ale także poprawiają czułość oka na kontrast (ang. contrast sensitivity). Można więc powiedzieć, że stanowią swego rodzaju trening.


Lądowanie Curiosity w HD 25fps

27 sierpnia 2012, 12:11

Lądowanie łazika Curiosity z pewnością przejdzie do historii podboju kosmosu. Teraz, dzięki wytężonej pracy jednego z internautów, możemy obejrzeć to wydarzenie na dwuminutowm filmie HD odtworzonym z prędkością 25 klatek na sekundę.


Koniec najdłużej oczekiwanej gry

7 maja 2009, 10:27

Duke Nukem Forever to chyba najdłużej zapowiadana gra w historii. Pierwsze informacje o rewolucyjnej FPS, która miała być następcą legendarnych Duke Nukem i Duke Nukem 3D pojawiły się w 1997 roku.


Skasowali rok pracy 12-latka

6 listopada 2018, 05:00

Muhammad Thaqif, 12-latek z Malezji, przez niemal rok pracował w kafejce internetowej nad grą, którą chciał sprzedać za 1 ringgita (równowartość 91 groszy), by wspomóc biedną matkę. Niestety, pracownicy omyłkowo wzięli grę za wirus komputerowy i ją skasowali.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy