Photoshop CS3 także dla nowych maszyn Apple'a
18 grudnia 2006, 11:27Firma Adobe zaprezentowała pierwszą wersję beta popularnego programu graficznego Photoshop CS3 dla systemów operacyjnych Windows i Mac OS X. CS3 to jednocześnie pierwszy Photoshop, który przeznaczony jest do współpracy z komputerami Apple’a korzystającymi z procesorów Intela.
Bakterie kontrolowane przez... drukarkę
6 października 2009, 22:44Komercyjne systemy pozwalające na precyzyjną regulację aktywności (ekspresji) genów są zwykle niezwykle drogie. Istnieją jednak znacznie prostsze rozwiązania, o czym świadczy wynalazek opracowany na University of California. Prototyp ten nie tylko radzi sobie doskonale z kontrolowaniem aktywności metabolizmu bakterii w zależności od ich położenia na płytce hodowlanej, lecz także, co najważniejsze, oparty jest o... drukarkę wartą ok. 100 dolarów.
Zainfekowane nielegalne pliki
29 grudnia 2015, 11:36Firma Bitsight przeprowadziła badania wśród 30 700 swoich klientów i okazało się, że w 25% z tych firm pracownicy pobierają pirackie treści. Problemem jest jednak nie sam fakt korzystania z takich treści, co niebezpieczeństwo związane z ich pobieraniem. Z badań Bitsight wynika bowiem, że 38% pirackich gier i 43% pirackich aplikacji było zarażonych szkodliwym oprogramowaniem.
HD Photo dla Photoshopa
9 marca 2007, 09:28Microsoft zaprezentował wtyczkę dla Photoshopa, która umożliwia wykorzystywanie w tym popularnym programie graficznym formatu HD Photo. To wyraźny sygnał, że koncern poważnie myśli o zastąpieniu formatu JPEG.
Microsoft szykuje rewolucję?
19 lutego 2008, 13:03Robert Scoble na swoim blogu pisze, że kilkukrotnie był świadkiem powstawania programów, o których wiedział, że zmienią świat. Tak było w przypadku oprogramowania komputera Apple II, później były też PageMaker, Excel czy Photoshop oraz przeglądarka Netscape. Teraz, jak mówi, widział kolejną z takich rzeczy.
Artystyczne prześwietlanie
10 lutego 2009, 10:01Radiology Art to projekt realizowany od lata 2007 roku. Jego pomysłodawcom zależało na, jak to sami ujęli, głębszym zwizualizowaniu ważnych kulturowo obiektów, np. zabawek, przekąsek czy tzw. elektroniki osobistej. Prześwietlając je, można zajrzeć w głąb, dowiedzieć się, co znajduje się wewnątrz i jaką ma strukturę.