Energożerne bezpłatne aplikacje
20 marca 2012, 06:14Użytkownicy smartfonów, którym zależy na dłuższej pracy na pojedynczym ładowaniu baterii powinni zastanowić się nad częstszym używaniem... płatnych wersji oprogramowania
Skype zastąpi Messengera
7 listopada 2012, 10:35Microsoft podjął decyzję o zakończeniu w przyszłym roku prac nad Windows Live Messengerem. Komunikator zostanie całkowicie zastąpiony przez Skype'a.
Groźne dziury w oprogramowaniu przemysłowym
14 marca 2014, 13:37Eksperci z firmy Rapid 7 alarmują, że znaleźli trzy krytyczne dziury w programach kontroli przemysłowej, z których na całym świecie korzysta ponad 7600 elektrowni, fabryk chemicznych i petrochemicznych. Dziury znaleziono m.in. w popularnym Centum CS 3000 R3 firmy Yokogawa Electric Corporation
HoloLens za mniej niż 500 USD?
16 marca 2015, 09:06Microsoftowe HoloLens, okulary nakładające na rzeczywistość wirtualne przedmioty i pozwalające na manipulowanie nimi, będą sprzedawane w cenie poniżej 500 USD. Tak przynajmniej uważają eksperci. Jeszcze w bieżącym roku urządzenie ma trafić do developerów, którzy będą mogli je oprogramowywać.
Microsoft błyszczy na giełdzie
3 grudnia 2015, 11:50Microsoft stał się ponownie gwiazdą giełdy. Strategia przyjęta przez Satyę Nadellę spowodowała wzrost zainteresowania akcjami koncernu z Redmond. Tylko w bieżącym roku ich cena wzrosła o 18%
Infekuje komputer bez zapisywania plików na HDD
4 września 2017, 09:18Firma Trend Micro odkryła szkodliwe oprogramowanie, które w czasie infekcji nie zapisuje żadnych plików na twardym dysku. Przez to trudniej jest je wykryć i przeanalizować. Początkowo eksperci nie wiedzieli, w jaki sposób szkodliwy kod jest rozpowszechniany. Odkryto jednak, że infekcja rozpoczyna się od klipsu USB.
Dziewczęta i chłopcy w różnym wieku odczuwają negatywny wpływ mediów społecznościowych
1 kwietnia 2022, 12:53Chłopcy i dziewczęta mogą w różnym wieku odczuwać negatywne skutki używania platform społecznościowych, wynika z badań przeprowadzonych przez międzynarodową grupę ekspertów. Z badań opublikowanych na łamach Nature Communications wynika, że u dziewcząt negatywny związek pomiędzy używaniem platform społecznościowych a satysfakcją z życia pojawia się w wieku 11-13 lat, u chłopców zaś w wieku 14-15 lat
Gry dla posiadaczy platformy Viiv
3 listopada 2006, 14:23Firmy Intel i Verizon poinformowały o rozpoczęciu programu, w ramach którego Verizon umożliwi posiadaczom intelowskiej platformy Viiv pobieranie gier z Sieci. Właściciele Viiv mogliby wykorzystywać swoje odbiorniki telewizyjny do grania.
Ruszyła masowa produkcja 60-nanometrowych kości DRAM
4 marca 2007, 11:23Samsung Electronics rozpoczął masową produkcję pierwszych w historii 1-gigabitowych kości DDR2 wykonanych w technologii 60 nanometrów. Wdrożenie nowego procesu technologicznego oznacza 40% wzrost wydajności produkcji w porównaniu z technologią 80 nanometrów.
Nokia i Microsoft razem
6 sierpnia 2007, 11:36Nokia ogłosiła, że ma zamiar wykorzystać opracowane przez Microsoft technologie DRM do ochrony treści przechowywanych w telefonach komórkowych. Fińska firma kupi licencję na technologię PlayReady i wbuduje ją we własne oprogramowanie S60.