Mleko lepsze od śmietany

4 lutego 2013, 11:03

Naukowcy z Institute of Aging Research (IFAR) z Hebrew SeniorLife odkryli, że spożywanie produktów mlecznych - szczególnie mleka i jogurtu - jest związane z wyższą gęstością kości bioder, ale już nie kręgosłupa. Z kolei spożywanie śmietany może być powiązane ze spadkiem gęstości kości



Otyłość z braku tłuszczów

29 stycznia 2007, 10:22

Brzmi to nieprawdopodobnie, ale jednak... Dzieci, które jedzą za mało tłuszczów, mogą stać się osobami z nadwagą. Badacze ze Szwecji odkryli, że spożywanie właściwego ich rodzaju pozwala utrzymać wagę w normie.


© azrainman

Ziemię czeka powrót do geologicznej przeszłości

11 grudnia 2018, 11:02

Z artykułu opublikowanego na łamach PNAS (Proceedings of the National Academy of Sciences) dowiadujemy się, że ludzkość doprowadziła do odwrócenia trwającego od co najmniej 50 milionów lat długoterminowego trendu ochładzania naszej planety.


Jubileusz 75-lecia Polskiej Akademii Nauk