
W Sieci dwa w jednym się nie sprawdza
14 czerwca 2010, 12:11W przypadku reklamy internetowej połączenie dwóch strategii – dostosowania treści do kontentu witryny i zwiększenia jej widoczności np. poprzez zastosowanie pop-upów czy przekazu wideo - nie prowadzi, wbrew pozorom, do zwiększenia skuteczności. Internauci odbierają to jako pogwałcenie prywatności (Marketing Science).

Papierowe książki do lamusa?
7 czerwca 2010, 11:18Zdaniem Steve'a Habera, prezesa Sony odpowiedzialnego za wydział książki cyfrowej, w ciągu najbliższych pięciu lat na świecie będzie się sprzedawało więcej książek elektronicznych niż drukowanych. Trzy lata temu powiedziałem, że stanie się to w ciągu dziesięciu lat, ale zdałem sobie sprawę, że się myliłem. To nastąpi za pięć lat - powiedzieł Haber.

"Bing" czasownikiem?
24 maja 2010, 11:39Przed czterema laty jedną z miar popularności Google'a był fakt oficjalnego wpisania wyrazu "google" jako obowiązującego czasownika do słownika języka angielskiego. Jak donosi Bloomberg, niewykluczone, że Microsoft będzie mógł poszczycić się podobnym osiągnięciem.

Morderca telewizyjnych reklam okazał się niegroźny
8 maja 2010, 10:04Nowe technologie multimedialne budzą obawy wielu firm, które z mediów czerpią zyski. Czy jednak ten czasem paniczny lęk jest uzasadniony? Badania nad wpływem cyfrowych nagrywarek zdają się przeczyć.

Gramofon z tektury
23 marca 2010, 09:44Grey Vancouver, studio reklamowo-PR-owe z Kanady, zaprojektowało dla swojego klienta – muzycznej firmy producenckiej GGRP Sound, ciekawą okładkę płyty. Tekturowe opakowanie można z łatwością przekształcić w gramofon.

Kiedy kampania społeczna skłania do picia
5 marca 2010, 18:03Reklamy społeczne dość często odwołują się do poczucia wina czy strachu potencjalnego odbiorcy. Naukowcy stwierdzili jednak, że w niektórych sytuacjach kampanie mające zapobiec paleniu czy piciu alkoholu w rzeczywistości wzmacniają jeszcze niepożądane zachowania. Wg Amerykanów, dzieje się tak, gdy spot obejrzy ktoś, kto już się boi lub ma poczucie winy. Przyjmuje on wtedy postawę obronną i nie bierze pod uwagę konsekwencji swojego działania, postępując w myśl zasady: "To spotyka wyłącznie innych".

Apple - firma skazana na sukces
27 stycznia 2010, 11:45Firma Apple po raz kolejny udowadnia, że do perfekcji opanowała marketing. Nawet gdy oficjalnie milczy, świat IT, w szczególności prasa, z zapartym tchem czekają, co koncern pokaże podczas dzisiejszej prezentacji. Wszyscy spodziewają się, że będzie to tablet.
Symbian może zniknąć z rynku
1 grudnia 2009, 12:09Analitycy ostrzegają, że Symbian, system operacyjny, który obecnie dominuje na rynku smartfonów, wkrótce może z niego zniknąć. Już w tej chwili jest on niemal nieobecny w USA, a najpoważniejszym jego problemem jest słaby marketing.

Historia Windows - od Windows 1.0 do Windows 7
21 października 2009, 20:46Windows 7 to kolejne już wcielenie flagowego produktu Microsoftu, którego historia obejmuje kilkadziesiąt różnych wersji. Większość posiadaczy komputerów miała do czynienia jedynie z częścią systemów z rodziny Windows.

Gelsinger opuszcza Intela
15 września 2009, 10:55Z Intela odchodzi jeden z najbardziej znanych i doświadczonych pracowników. Pat Gelsinger, prezes ds. technologicznych, przepracował w firmie około 30 lat. Teraz obejmie stanowisko dyrektora wykonawczego w firmie EMC.