Jak ukryć informację w rozmowie VoIP?
2 czerwca 2008, 11:48Wojciech Mazurczyk i Krzysztof Szczypiorski z Instytutu Telekomunikacji Politechniki Warszawskiej opracowali system steganograficzny dla technologii VoIP. Steganografia to metoda ukrywania poufnych informacji w zwykłym z pozoru przekazie.

Jak powinna wyglądać profesjonalna opieka medyczna nad osobą starszą?
4 sierpnia 2023, 21:39Starzenie się społeczeństwa – ewidentnie widoczny trend – sprawia, że coraz częściej pada pytanie o to, jak powinna wyglądać właściwa i w pełni profesjonalna opieka medyczna nad seniorami. Kluczową kwestią wydaje się tu być indywidualizacja – osoba starsza powinna być leczona ściśle pod kątem bardzo precyzyjnie wykonanej diagnostyki.

Jak zaatakować Linuksa i BSD
17 lipca 2008, 10:39Justin Cappos, Justin Samuel, Scott Baker i John H. Hartman z University of Arizona znaleźli błędy w wykorzystywanych przez Linuksa i BSD narzędziach APT, YUM i YaST. Luki dają cyberprzestępcom dostęp do części systemu operacyjnego, umożliwiając modyfikowanie,

Jaki internet mobilny wybrać? Na co zwrócić uwagę w ofercie operatora?
22 sierpnia 2024, 17:02Najlepszy internet mobilny to taki, który spełnia indywidualne oczekiwania konkretnego użytkownika. Operatorzy prześcigają się w ofertach, proponując klientom coraz ciekawsze pakiety dostosowane do ich potrzeb. Jaki internet mobilny wybrać, aby cieszyć się dużą prędkością i niezawodnością?

Menedżerowie Microsoftu ukarani
30 września 2009, 11:14Główni menedżerowie Microsoftu zostali ukarani za pierwszy w historii firmy spadek tempa wzrostu przychodów. Co prawda,jak wcześniej informowaliśmy, ich pensje podstawowe wzrosły, jednak otrzymali pakiety akcji o znacznie mniejszej wartości, niż przed rokiem.

17 czerwca 2010 - początek końca konsoli?
11 marca 2010, 11:55OnLive, usługa która w zamierzeniu ma zagrozić tradycyjnym konsolom do gier, zadebiutuje 17 czerwca. Podczas Game Developers Conference Steve Perlman, dyrektor OnLive, poinformował, że serwis będzie dostępny w całych Stanach Zjednoczonych, a początkowa opłata za korzystanie z niego wyniesie 14,95 USD miesięcznie.

Zdalne namierzanie komputera
5 kwietnia 2011, 15:44Chiński uczony Yong Wang z Uniwersytetu Elektroniki i Technologii w Chengdu we współpracy z naukowcami z amerykańskiego University of Evanston opracował technologię, pozwalającą na określenie fizycznego położenia komputera łączącego się z internetem z dokładnością do 690 metrów.

Dyskretny urok pamięci
30 września 2011, 10:23Eksperymenty na szczurach pokazały, że pamięć jest zorganizowana w nieciągłe (dyskretne) 125-milisekundowe pakiety, umożliwiając gładkie przejścia od jednego wspomnienia do drugiego.

Gry z OnLive na smartfonach i tabletach
9 grudnia 2011, 07:00Firma OnLive, która oferuje online'owe gry dla pecetów, postanowiła podbić rynek smartfonów i tabletów. Mieszkańcy USA i Wielkiej Brytanii mogą pobrać z witryny OnLive bezpłatną aplikację, dzięki czemu będą mogli korzystać z usług firmy.

Zaczęło się 50 lat temu
28 października 2019, 21:20Dokładnie 50 lat temu, późnym wieczorem 29 października 1969 roku na Uniwersytecie Kalifornijskim w Los Angeles (UCLA) dwóch naukowców prowadziło pozornie nieznaczący eksperyment. Kleinrock i Kline mieli do rozwiązania poważny problem. Chcieli zmusić dwa oddalone od siebie komputery, by wymieniły informacje. To, co dzisiaj wydaje się oczywistością, przed 50 laty było praktycznie nierozwiązanym problemem technicznym. Nierozwiązanym aż do późnego wieczora 29 października 1969 roku.