Karta i gotówka kierują uwagę na inne cechy towaru

16 listopada 2011, 09:01

Dotąd psycholodzy wiedzieli, że klienci płacący za towar kartą kredytową są skłonni zapłacić za niego więcej. Teraz ustalili, że osoby korzystające z gotówki i karty zwracają uwagę na inne aspekty produktu (Journal of Consumer Research).



Rak piersi przygotowuje kość pod przerzuty

28 maja 2015, 11:07

Rak piersi manipuluje budową kości, by ułatwić sobie przerzutowanie.


Telewizja wpływa na kolor snów

17 października 2008, 11:07

Czy telewizja, a konkretnie kolor obrazu ma wpływ na barwy marzeń sennych? Wydawałoby się, że tak, ponieważ do lat 50. okazywało się, że sny są raczej czarno-białe, a od lat 60., że w większości barwne. Przypomnijmy, że w tym czasie na Zachodzie dokonało się przejście do technikoloru (Consciousness and Cognition).


Ciężar ściąga myśli ku ważkim sprawom

21 listopada 2011, 10:21

Kiedy ludzie niosą coś ciężkiego, np. wypełnione po brzegi torby z zakupami, ich myśli zwracają się ku poważniejszym kwestiom (Journal of Consumer Research).


Nie trzeba zastrzyku, wystarczy koktajl

3 sierpnia 2015, 10:48

Międzynarodowy zespół naukowców odkrył, w jaki sposób pszczoły "szczepią" swoje potomstwo. Przełomowe ustalenia są owocem wieloletnich badań.


Finansowy priming

28 kwietnia 2009, 16:01

Naukowcy z Uniwersytetu w Hajfie przeprowadzili ciekawy eksperyment, pokazujący, w jaki sposób informacje ze świata finansów mogą wpływać na podejmowanie decyzji. Podczas eksperymentu zastosowali znaną od dawna w psychologii technikę primingu.


Medytacja zwiększa dostęp do danych z nieświadomości

8 czerwca 2012, 10:41

Medytacja zen zwiększa dostępność informacji prezentowanych podprogowo (Consciousness and Cognition).


Będzie szczepionka nad RSV?

14 sierpnia 2015, 10:23

Pojawiła się nadzieja na opracowanie skutecznej szczepionki przeciwko szczególnie niebezpiecznemu dla niemowląt wirusowi RSV. To główny patogen odpowiedzialny za infekcje dróg oddechowych u dzieci i niemowląt. Poszukiwania szczepionki przeciwko RSV trwają od 50 lat


Pouczająca zabawa w chowanego

1 września 2009, 12:03

Zabawa w chowanego, gra w Half-Life 2 i praca policji mają ze sobą więcej wspólnego, niż mogłoby się wydawać. Dzięki badaniu metod ukrywania i szukania obiektów przez dorosłych, dotąd skupiano się raczej na dzieciach i zwierzętach, można ulepszyć zarówno środowiska wirtualne, jak i narzędzia stosowane przez organy ścigania.


Kieliszek to nie okulary, nie kojarzy się z inteligencją

17 lipca 2012, 12:28

Wystarczy wziąć do ręki kieliszek z winem czy kufel piwa, by współpracownicy i szef zaczęli gorzej oceniać nasze możliwości intelektualne. Psycholodzy nazwali zaobserwowany efekt "odchyleniem upojonego idioty".


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy