Zdjęcie w bilionowych częściach sekundy
30 kwietnia 2009, 10:11Powstał najszybszy system obrazowania na świecie. Specjalna kamera jest w stanie zarejestrować obraz w czasie krótszym niż pół miliardowej części sekundy. Co więcej może w sekundę wykonać sześć milionów takich zdjęć.
Dobroczynne bloki reklamowe
4 marca 2009, 09:49Chociaż bloki reklamowe są dla większości telewidzów denerwujące, okazuje się, że zdecydowanie nie doceniamy ich roli. I nie chodzi tu o wskazówki, które towary kupić ani o wrażenia estetyczne. Liczne badania psychologiczne wykazały, że to spoty powodują, że wyżej oceniamy przerywany nimi program.
Najmłodszy wynalazca
17 kwietnia 2008, 13:11Sam Houghton to najmłodszy w Wielkiej Brytanii właściciel patentu. Niewykluczone, że jest on najmłodszym posiadaczem praw patentowych na świeci. Sam ma bowiem... 5 lat.
Powstaje gra "Lost"
1 sierpnia 2007, 11:22Firma Ubisoft, znany producent gier wideo, przygotowuje tytuł bazujący na serialu „Lost: Zagubieni”. Gra, stworzona dla pecetów oraz konsoli PS3 i Xbox 360, trafi na rynek w pierwszym kwartale przyszłego roku.
Superszybkie maluchy Seagate'a
17 stycznia 2007, 15:05Seagate poinformował o stworzeniu nowej linii szybkich 2,5-calowych dysków twardych. Mają one zastąpić 3,5-calowe urządzenia, które dominują na rynku serwerów.
Czego szukali internauci w 2006 roku
5 grudnia 2006, 14:47Po raz szósty Yahoo, największy serwis internetowy na świecie, podał ranking najpopularniejszych fraz, których szukali internauci. Na czele po raz kolejny znalazła się Britney Spears.
USB bez kabli
4 października 2006, 09:45Intel poinformował o przygotowaniu układu UWB Link 1480 MAC oraz dokumentacji pozwalającej na wdrożenie jego produkcji. Dzięki pracom Intela już wkrótce do komputerów powinny trafić układy scalone zgodne ze standardem WUSB (Wireless Universal Serial Bus), czyli bezprzewodowe USB.
Pop-upy w telewizorze
27 czerwca 2006, 12:13Operatorzy telewizyjnych sieci kablowych i satelitarnych w rejonie Tampa Bay rozpoczęli eksperymenty z reklamami typu pop-up w telewizji. Wyskakujące okienka reklamowe cieszą się dużą popularnością w Internecie. Teraz pojawią się również na ekranach telewizorów.