
Leafsnap - rozpoznawanie drzewa przez komórkę
8 czerwca 2011, 16:43Użytkownicy iPadów oraz iPhone'ów mogą teraz wykorzystać swoje urządzenia do rozpoznawania drzew i jednocześnie przyczynić się do wzbogacenia wiedzy o naszej planecie. W Smithsonian Institution powstała aplikacja, która dzięki sfotografowaniu liścia rośliny pozwala ją rozpoznać.

Złamany dzień po premierze
7 czerwca 2011, 13:25Najnowsza wersja systemu iOS, oznaczona numerem 5, została złamana jeszcze zanim trafiła na rynek. Dowód na pokonanie jego zabezpieczeń opublikowano dzień po premierze na koncie MuscleNerd na Twitterze

Komu dług poprawia samoocenę?
7 czerwca 2011, 07:48Amerykańskie studium ujawniło, że w przypadku młodych osób długi, np. kredyty zaciągnięte na edukację czy debet na karcie, podwyższają samoocenę (Social Science Research).

Większe zmarszczki = mniejsza gęstość kości
6 czerwca 2011, 11:42Im głębsze i liczniejsze są zmarszczki kobiety w pierwszych latach po ustaniu miesiączkowania, tym mniejszą ma ona gęstość kości.

Program wirtualny równie skuteczny, co realny
6 czerwca 2011, 10:48Regularne wizyty w klubie zdrowia gry Second Life pomagają schudnąć w rzeczywistym świecie - przekonują naukowcy z Indiana University.

Małpy są bardziej inteligentne niż sądzimy
4 czerwca 2011, 11:02Psycholog Joel Fagot z Uniwersytetu Prowansji i Centrum Badań nad Neuropsychologią Poznawczą oraz Roger Tompson z Franklin & Marshall College udowodnili, że małpy są bardziej inteligentne, niż się ludziom wydaje.

Nadzieja dla cierpiących na choroby neurodegeneracyjne
3 czerwca 2011, 16:29Naukowcy być może wpadli na trop odkrycia, które umożliwi spowolnienie postępów śmiertelnej obecnie pląsawicy Huntingtona oraz, niewykluczone, chorób Alzheimera i Parkinsona.

Trening sępów do wyszukiwania zwłok
3 czerwca 2011, 09:55W Weltvogelpark Walsrode niemieccy policjanci szkolą sępy do wykrywania zwłok. Obecnie w treningu biorą udział trzy osobniki: Sherlock, Miss Marple i Columbo (nietrudno zauważyć, że wybrane imiona nawiązują do bohaterów znanych kryminałów).

Problemy rozwiązujemy przeważnie całym ciałem
1 czerwca 2011, 11:40W rozwiązywaniu problemów bierze udział nie tylko nasz mózg, ale i całe ciało. Co ciekawe, nawet gdy zadanie dotyczy działań w przestrzeni, uniemożliwienie poruszania się prowadzi do wybrania innej strategii, która niejednokrotnie bywa skuteczniejsza od zawierającej elementy motoryczne.

Gry zobojętniają na przemoc?
27 maja 2011, 12:48Uczeni z University of Missouri dowodzą, że pełne przemocy gry wideo wzmagają agresję. Nie od dzisiaj wiadomo, że gry wideo zmniejszają odpowiedź mózgu na przemoc. Przypuszczano, że taka zwiększona obojętność może prowadzić do większej agresji, jednak dotychczas nikt nie był w stanie tego udowodnić. Udało się to dopiero uczonym z Missouri, którzy zaprojektowali odpowiednie badanie.