© Sony

Sony pozwane za Linuksa

30 kwietnia 2010, 12:09

Sony zostało pozwane za zablokowanie możliwości instalowania systemu Linux na konsoli Playstation 3. W pozwie złożonym w sądzie okręgowym w San Francisco czytamy, iż japońska firma naruszyła warunki umowy sprzedaży uniemożliwiając, wraz z ostatnią aktualizacją firmware'u, instalowanie Linuksa.

© laszlo-photolicencja: Creative Commons

Gęsto od nanokropek

29 kwietnia 2010, 20:23

Doktor Jay Narayan z North Carolina State University opracował układ scalony, który może przechować olbrzymie ilości danych. Dzięki zastosowaniu nanokropek możliwe będzie zrewolucjonizowanie kości pamięci.

Dźwięk i grafen remedium na nadmiar ciepła

29 kwietnia 2010, 13:52

Boris Yakobson, fizyk z Rice University, i jego studenci opracowali teoretyczny model pokazujący, że fale dźwiękowe wędrujące w grafenie mogą wspomagać chłodzenie układów elektronicznych.

HP kupi Palma

29 kwietnia 2010, 13:03

HP ogłosił, że kupi Palma. Koncern przeznaczy na ten cel 1,2 miliarda dolarów. Niegdyś legendarny producent palmtopów i smartfonów ma coraz większe kłopoty, a ostatni rok był dlań wyjątkowo trudny.

Windows dla urządzeń wbudowanych

29 kwietnia 2010, 12:16

Microsoft poinformował o rozpoczęciu produkcji systemu Windows Embedded Standard 7. To wersja Windows 7 dla urządzeń takich jak kontrolery przemysłowe czy dekodery set-top box.

Tłumacze z napisy.org unikną kary

28 kwietnia 2010, 18:54

Jak donosi Gazeta.pl, osoby, które na witrynie napisy.org umieszczały tłumaczenia ścieżek dialogowych do filmów, nie mogą być ścigane. Opieszałość polskiego systemu prawnego spowodowała, że bezkarni pozostaną zarówno oni jak i administrator witryny.

Microsoft, HTC i porozumienie ws. Androida

28 kwietnia 2010, 13:45

Microsoft i HTC podpisały porozumienie obejmujące telefony HTC z systemem Android. Na jego podstawie HTC będzie wnosiło opłaty licencyjne za wykorzystanie technologii Microsoftu.

Japończycy szykują kosmiczną żaglówkę

28 kwietnia 2010, 12:31

Japońska agencja kosmiczna (JAXA) ogłosiła, że 18 maja wystrzeli "kosmiczny jacht", czyli urządzenie Ikaros (Interplanetary Kite-craft Accelerated by Radiation of the Sun). Jak wynika z jego nazwy, będzie to pojazd kosmiczny z żaglem napędzany wiatrem słonecznym.

Grafen – efekt mory

Przydatne grafenowe zakłócenia

28 kwietnia 2010, 09:46

Grafen, czyli jednoatomowa warstwa węgla to obiecujący i wszechstronny materiał: węglowe nanorurki, szybkie układy elektroniczne, superwytrzymałe materiały. Potrzeba jednak jeszcze wielu badań nad jego właściwościami, do jednego z nich wykorzystano efekt mory, czyli pospolite zakłócenia.

Jak wygląda spin?

27 kwietnia 2010, 20:48

W ostatnim numerze Nature Nanotechnology naukowcy z Ohio University oraz uniwersytetu w Hamburgu informują o zobrazowaniu, po raz pierwszy w historii, spinu elektronów.