Przeciwcukrzycowa głodówka

11 października 2018, 11:50

Okresowa głodówka wydaje się odwracać cukrzycę typu 2. Dzięki niej 3 pacjenci autorów artykułu z pisma BMJ Case Reports mogli odstawić insulinę.

Prozdrowotne żucie

10 października 2018, 16:34

Guma do żucia może być skutecznym sposobem dostarczania witamin.

Zbyt duże dawki witaminy A zwiększają ryzyko złamań kości

10 października 2018, 12:25

Spożywanie zbyt dużych ilości witaminy A zmniejsza gęstość kości, zwiększając ich podatność na złamania.

Sztuczne słodziki szkodzą mikrobiomowi

8 października 2018, 12:52

Niektóre sztuczne słodziki i suplementy, które je zawierają, są toksyczne dla bakterii mikrobiomu.

Dieta śródziemnomorska wywiera korzystny wpływ na mikrobiom gruczołów mlekowych

3 października 2018, 12:25

Dieta wpływa na mikrobiom gruczołów mlekowych nieczłowiekowatych naczelnych. Autorzy publikacji z pisma Cell Reports odkryli, że dieta śródziemnomorska zwiększa liczebność probiotycznych bakterii, które jak wcześniej wykazano, hamują u zwierząt wzrost guzów.

Przebieg przeziębienia zależy od... bakterii w nosie

28 września 2018, 07:21

Rodzaj i przebieg przeziębienia zależą od... rodzaju bakterii zamieszkujących nos chorej osoby, stwierdzili naukowcy z University of Virginia. Na przykład osoby, w nosach których występuje dużo bakterii z rodzaju gronkowców (Staphylococcus) mają cięższe objawy przeziębienia niż osoby, o mniejszej liczbie gronkowca

Testy DNA pomogą uchronić przed nowotworem

27 września 2018, 07:02

Skan genomów 50 000 osób wykazał, że ponad 80% osób, u których występowały geny predysponujące do rozwoju nowotworu piersi, jajników, prostaty i trzustki, nie wiedziało, że jest nosicielami takich genów

Zanieczyszczenie powietrza zwiększa ryzyko demencji?

25 września 2018, 14:08

Zanieczyszczenie powietrza może być powiązane z ryzykiem wystąpienia demencji. Badania przeprowadzone w Londynie ujawniły związek, którego nie można wyjaśnić znanymi czynnikami ryzyka wystąpienia demencji.

Silniki Diesla wielokrotnie przekraczają europejskie normy emisji

24 września 2018, 14:07

Rozbicie danych na poszczególne kraje wykazały, że Polska i Szwajcaria są państwami o najmniejszej emisji nadmiarowych tlenków azotu i to właśnie w tych krajach dochodzi do nieproporcjonalnie dużej liczby zgonów z powodu zanieczyszczeń z innych państw

Dieta, zwłaszcza obfitująca w cholesterol, zmienia budowę jelita

21 września 2018, 11:47

Składniki diety sprawiają, że różne narządy, np. jelito czy jajniki, przechodzą strukturalne zmiany. Mają one utrzymujący się wpływ na metabolizm, a nawet na podatność na nowotwory.