Post wzmaga metabolizm i pomaga odwrócić pewne skutki starzenia

1 lutego 2019, 13:26

Post może pomóc schudnąć. Nowe badania sugerują, że nasila także aktywność metaboliczną, generuje przeciwutleniacze i pomaga odwrócić pewne skutki starzenia. Japońscy naukowcy zidentyfikowali 30 nierozpoznanych wcześniej substancji, których ilość rośnie w czasie głodówki i wskazali na szereg prozdrowotnych zjawisk, jakie się z tym wiążą.

Janusowe oblicze nanocząstek z diety: w jednym pomagają, w innych rzeczach szkodzą

29 stycznia 2019, 19:32

Ultradrobne cząstki przywierają do mikroorganizmów jelitowych, wpływając na ich cykl życiowy, a także komunikację z gospodarzem. Eksperymenty naukowców z Uniwersytetu Jana Gutenberga (JGU) w Moguncji pokazały też, że wiązanie nanocząstek obniża zakaźność Helicobacter pylori, a jak wiadomo, infekcja tym patogenem zwiększa ryzyko zachorowania na raka żołądka.

Jedzenie jogurtu powiązane ze zdrową dietą i zdrowym trybem życia

25 stycznia 2019, 06:11

Jak donieśli naukowcy z University of Maine, jedzenie jogurtów i innych produktów mlecznych jest powiązane ze zdrowszymi nawykami żywieniowymi i lepszym profilem kardiometabolicznym.

Osoby w małżeństwach są silniejsze niż ci, którzy nie mają małżonków

24 stycznia 2019, 14:00

Osoby w związkach małżeńskich są silniejsze fizycznie niż osoby stanu wolnego, wynika z najnowszych badań przeprowadzonych na University College London. W swoich badaniach uczeni skupili się na porównaniu możliwości fizycznych osób powyżej 60. roku życia. Dane do badań pochodziły od ponad 20 000 osób z Wielkiej Brytanii i USA, które w 2008 roku wzięły udział w English Longitudinal Study of Ageing oraz w US Health and Retirement Study z roku 2006 i 2008.

Niezdrowe centra handlowe podnoszą ciśnienie klientom?

23 stycznia 2019, 13:29

Uczeni z University of London przeprowadzili interesujący eksperyment, który wskazał na istnienie możliwego związku pomiędzy podwyższonym ciśnieniem krwi, a robieniem zakupów w „niezdrowym” centrum handlowym.

Otyłość brzuszna wiąże się z mniejszą ilością istoty szarej w mózgu

23 stycznia 2019, 12:59

Otyłość brzuszna wiąże się z mniejszą objętością istoty szarej w mózgu.

Metabolit wytwarzany przez bakterie uszczelnia barierę jelitową

22 stycznia 2019, 06:03

Urolityna A (UroA), metabolit wytwarzany przez bakterie jelitowe z polifenoli granatów i jagód, może niwelować objawy i zapobiegać nieswoistym zapaleniom jelit (ang. inflammatory bowel disease, IBD), np. chorobie Leśniowskiego-Crohna.

Migawki nabłonka z kanalików wyprowadzających najądrzy mieszają, a nie transportują

21 stycznia 2019, 13:11

Dotąd uważano, że tak jak rzęski w jajowodach, migawki nabłonka kanalików wyprowadzających najądrza napędzają ruch komórek rozrodczych w jednym kierunku - naprzód. Okazuje się jednak, że ich zadanie polega na mieszaniu, tak by plemniki nie tworzyły agregatów i nie zapychały przewodów.

Próbują chronić dzieci za pomocą nieskutecznych metod

21 stycznia 2019, 12:37

Okazuje się, że większość rodziców usiłuje chronić swoje dzieci przed przeziębieniem, stosując metody, na poparcie których brak jest naukowych dowodów. Dobra wiadomość jest taka, że niemal wszyscy rodzice (99%) zalecają swoim dzieciom higienę jako metodę ochrony przed przeziębieniem. Akurat ta metoda ma swoje naukowe uzasadnienie.

Im większa sprawność tym mniejsze ryzyko zawału. Norwegowie udostępnili specjalny kalkulator sprawności

18 stycznia 2019, 13:25

Odkryliśmy silne związek pomiędzy większą sprawnością oddechowo-krążeniową a mniejszym ryzykiem ataku serca i szunicą bolesną, mówi Bjarne Nes z Norweskiego Instytutu Nauki i Technologii (NTNU). Badania Norwegów zostały opublikowane w European Heart Journal.