WiiBot - połączenie konsoli z robotem

4 lutego 2007, 12:53

Dwóch inżynierów postanowiło wykorzystać bezprzewodowy kontroler konsoli Wii do... sterowania robotem. Kontroler ten umożliwia prowadzenie rozgrywki np. w ten sposób, że grając na ekranie w tenisa wykonujemy ręką takie ruchy, jakbyśmy rzeczywiście odbijali piłkę rakietą.



Halo 3© Microsoft

"Halo 3" wyciekło do Sieci

24 września 2007, 15:39

Długo oczekiwana gra „Halo 3” ma zadebiutować 26 września. Jednak już w tej chwili jej nielegalne kopie krążą w sieciach P2P.


Okrąglejszy agresor

20 sierpnia 2008, 10:03

Cheryl McCormick i Justin Carre z Brock University zauważyli, że mężczyźni z okrąglejszymi twarzami są bardziej agresywni. Kanadyjczycy przyglądali się stosunkowi szerokości do długości twarzy u 90 hokeistów, a za wskaźnik agresywności posłużyła im liczba minut karnych konkretnego zawodnika (Proceedings of the Royal Society: Biological Sciences).


Tomograf do czytania

25 maja 2009, 10:45

W sierpniu minie 1930 lat od najbardziej znanego w historii wybuchu wulkanu. Wezuwiusz zniszczył Herkulanum i Pompeje i zabił tysiące ludzi. Jednak jakimś cudem w jednym z domów, który w przeszłości należał do teścia Juliusza Cezara, ocalały setki zwojów.


Zapowiedź rewolucji: Steam dla Linuksa

13 maja 2010, 10:02

Valve Corporation udostępniła dzisiaj Steam dla systemu Mac OSX i potwierdziła krążące od dwóch lat pogłoski o trwających pracach nad Steam dla Linuksa. To jedna z najważniejszych wiadomości dla fanów opensource'owego systemu, którzy chcieliby wykorzystać go również do celów rozrywkowych.


Wytrenowany mózg mistrzów planszówek

24 stycznia 2011, 11:25

Mistrzostwo w grach planszowych, przynamniej w tych, gdzie ceni się zdolność błyskawicznego działania, to nie wynik naturalnego wyczucia czy intuicji, ale wytrenowania pewnej części mózgu – jądra ogoniastego. Naukowcy z japońskiego Instytutu Badań nad Mózgiem RIKEN dowiedli tego, wykonując badanie obrazowe mózgów amatorów i profesjonalnych graczy ligi shōgi (odmiany szachów).


Konsole pod specjalnym nadzorem

5 kwietnia 2012, 04:49

Amerykański Departament Bezpieczeństwa Wewnętrznego (DHS) oraz Marynarka Wojenna rozpoczęły badania nad technologiami, które pozwolą im na zbieranie informacji z konsoli do gier.


Komórka zajrzy przez ścianę

3 lipca 2013, 11:07

Wi-Vi to nowatorska technologia, która pozwala obserwować ludzi znajdujących się za ścianą. Dotychczas tego typu rozwiązania wykorzystywały albo bardzo duże, nieporęczne urządzenia, albo też wysoko zaawansowane techniki dostępne tylko wojsku i służbom specjalnym


Krukowate rozpoznają liczby

23 czerwca 2015, 05:58

Helen Ditz i Andreas Nieder z Uniwersytetu w Tybindze przeprowadzili badania, w czasie których wykazali, że krukowate rozpoznają liczby. Uczeni wykorzystali podczas eksperymentów czarnowrony, którym wszczepiono czujniki neuronów. Ptaki nauczono następnie grać w grę, a pozytywne wyniki nagradzano.


FORPHEUS - pierwszy robot-trener ping-ponga

6 marca 2017, 13:57

FORPHEUS to pierwszy na świecie robot, który uczy ludzi grać w ping-ponga. Wyprodukowała go japońska firma Omron.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy