![](/media/lib/31/kobieta-z-piwem-911de463a1185e939995397934399c73.jpg)
Alkohol, zapach i emocje matki
17 lipca 2008, 14:16Sposób, w jaki dzieci reagują na zapach alkoholu, jest uzależniony od motywów, którymi ich matka uzasadnia swoje picie – twierdzi dr Julie Mennella, biopsycholog z Monell Chemical Senses Center. Gdy sięga po procenty, by uwolnić się od stresu (tendencje ucieczkowe), jej potomstwo woli niemiłe wonie od zapachu alkoholu.
![](/media/lib/28/1211303685_163384-358448f72e90bdf0ab8335c73de33c96.jpeg)
Kawa? Tak, ale nie przed śniadaniem...
20 maja 2008, 17:11Picie przed śniadaniem, na które składają się płatki zbożowe z niską zawartością cukru, kawy kofeinowej zwiększa w przypadku niektórych osób ryzyko zapadnięcia na cukrzycę typu 2. Zespół Terry'ego Grahama z Uniwersytetu w Guelph twierdzi bowiem, że kofeina zmienia reakcję organizmu na cukier (American Journal of Clinical Nutrition).
![](/media/lib/26/1209121312_548243-b63ad67adc65d84d445fec2c7df28b5a.jpeg)
Rekordowa liczba mentosowych gejzerów
25 kwietnia 2008, 10:56Na placu Ladeuzeplein w Leuven w Belgii zjawiło się ok. 1500 studentów. Wszyscy byli ubrani w błękitne peleryny przeciwdeszczowe, choć nie zanosiło się, że zacznie padać. Na ustawionych pośrodku biesiadnych stołach nie było nic poza butelką dietetycznej coca-coli. Tak wyglądały przygotowania do pobicia rekordu największego eksperymentu naukowego pod chmurką.
![© el copilotlicencja: Creative Commons](/media/lib/21/1201263699_038855-b2add27d69d87dd84211e13d4b29d3a2.jpeg)
Nadmiar coca-coli szkodzi nerkom
25 stycznia 2008, 12:17Badacze z amerykańskich Narodowych Instytutów Zdrowia (NIH) twierdzą, że wypijanie codziennie co najmniej dwóch coca-coli (zarówno zwykłych, jak i dietetycznych) dwukrotnie zwiększa ryzyko powstawania kamieni i innych chronicznych chorób nerek.
![](/media/lib/20/1199123443_452860-8910164c5f219dc6aa893e8766313ed7.jpeg)
Otyłym szkodzi bardziej
31 grudnia 2007, 17:43Jedzenie pokarmów obfitujących w tłuszcz i węglowodany bardziej szkodzi osobom otyłym niż szczupłym. Wywołuje u nich bowiem większe i utrzymujące się dłużej zmiany komórkowe.
![Rocznicowa puszka Diet Coke© Coca-Cola](/media/lib/12/1184598286_660598-ddcdd7162c9b8bff3cbbd153e5eeffc3.jpeg)
Urodziny dietetycznej coca-coli
16 lipca 2007, 14:58Dietetyczna coca-cola obchodzi w tym roku 25. urodziny. W Stanach Zjednoczonych zadebiutowała 29 lipca 1982 roku. Odniosła tak wielki sukces, że już po upływie zaledwie 6 miesięcy rozpoczęła się jej sprzedaż w innych krajach świata
![Filiżanka herbaty](/media/lib/10/1182684498_296448-79e4a579abead81711d27a6cf788e8a1.jpeg)
Herbaciane zastępniki
24 czerwca 2007, 11:22Czteroosobowy zespół hinduskich naukowców ze stanu Assam opracował na bazie herbaty pigułkę i napój gazowany. Mogą one ponoć zastąpić filiżankę naparu, choć przyjemność, zdaje się, nie ta sama.
![](/media/lib/6/1177583108_828393-56955cee0ce46ba9259af8712fd4c394.jpeg)
Czemu napoje dietetyczne nie smakują jak zwykłe
26 kwietnia 2007, 10:19Dwoje naukowców z University of Illinois, Soo-Yeun Lee oraz Shelly Schmidt, postanowiło znaleźć odpowiedź na pytanie, dlaczego dietetyczne napoje gazowane różnią się smakiem od swoich bardziej kalorycznych odpowiedników. Pomóc im w tym miał sztab przeszkolonych kiperów.
![](/media/lib/5/1175854869_612264-e91c6a4f4571d0bbb0664971251ff6c2.jpeg)
Jogurty pitne wypierają piwo i colę
6 kwietnia 2007, 10:16Wydaje się, że jogurty pitne powoli wypierają z rynku piwo i coca-colę. Zgodnie z wynikami badań firmy AC Nielsen, w okresie od połowy 2005 do połowy 2006 roku tego typu jogurty były najszybciej zdobywającym popularność napojem świata.
![](/media/lib/4/1174735537_261270-de730ff0cd6d8febd64e5123e070e1b2.jpeg)
Gazeta nabita w butelkę
24 marca 2007, 11:14Pod etykietami na butelkach, a właściwie na ich odwrocie, mogliśmy znaleźć już wiele rzeczy: komiksowe kolorowanki dla dzieci, informacje o konkursach czy przepisy na pyszne dania. Tym razem Joanna Wojtalik, 29-latka, która wyemigrowała z Polski, wymyśliła podczas nauki na Swinburne University, że można by stworzyć wersje mini magazynów, na początku głównie kobiecych, które z powodzeniem zmieściłyby się pod naklejkami na opakowaniach produktów FMCG.