Procedura rejestracji marki. Na kogo można zrobić zgłoszenie?

4 marca 2025, 17:24

W świecie, gdzie nazwy takie jak Coca-Cola czy Apple rządzą nie tylko rynkiem, ale i naszą świadomością, łatwo można odnieść wrażenie, że znaki towarowe są domeną tylko gigantów. Większość z nas na co dzień styka się z produktami tych globalnych korporacji, a ich logo stały się niemal synonimami swoich kategorii produktowych. Jednak czy rzeczywiście to tylko one mają wyłączność na posiadanie znaku towarowego? Kto jeszcze może stać się właścicielem tego cennego narzędzia ochrony własności intelektualnej? Odpowiedź znajdziesz w tym artykule.



'Woda' ułatwiająca zasypianie

31 maja 2016, 12:18

Japońska Coca-Cola zaprezentowała ostatnio nowy produkt - napój zapewniający lepszy sen. Glaceau Sleep Water zawiera L-teaninę, α-aminokwas niebiałkowy, który łatwo pokonuje barierę krew-mózg i ma działanie uspokajające.


Bezsensowna wojna z amerykańskimi firmami

15 maja 2015, 09:12

Dziennikarz ComputerWorlda wzywa Unię Europejską do opamiętania się i zaprzestania urzędniczej walki z firmami technologicznymi z USA. Preston Gralla pyta, co wspólnego mają Facebook, Apple, Google, Amazon i Netflix. Oczywiście to amerykańskie firmy, a łączy ich fakt, że wszystkie znalazły się na celowniku europejskich urzędników.


Google najbardziej wartościową marką świata

21 maja 2014, 11:53

Z tegorocznego raportu 100 Top BrandZ publikowanego przez agencję Millward Brown, dowiadujemy się, że Google wyprzedził Apple'a na liście najbardziej wartościowych marek na świecie. Wartość marki Google wzrosła w ciągu roku o 40% i wynosi obecnie 158,84 miliarda USD


Apple najbardziej wartościową marką świata

30 września 2013, 10:13

Apple jest najbardziej wartościową marką na świecie. Koncern z Cupertino pokonał Coca-Colę, która przez 13 lat znajdowała się na czele listy przygotowywanej co roku przez firmę konsultingową Interbrand


Woda lubi się z warzywami

15 maja 2012, 09:35

Woda podawana do posiłku może sprawić, że zarówno dzieci, jak i dorośli będą się odżywiać zdrowiej. W przypadku przedszkolaków woda zwiększa np. ochotę na warzywa.


By nie ostrzegać przed karcinogenem, Coca-Cola i PepsiCo zmieniają skład napojów

9 marca 2012, 10:28

By uniknąć konieczności umieszczenia na opakowaniach ostrzeżeń o właściwościach rakotwórczych, Coca-Cola i PepsiCo zmieniają nieco skład swoich napojów.


Żywy billboard oczyszcza powietrze

30 czerwca 2011, 09:00

Coca-Cola Filipiny i WWF Filipiny odsłoniły w ubiegły czwartek (23 czerwca) pierwszy w kraju, a może i na świecie roślinny billboard. Jak głosi widoczne z daleka hasło, pochłania on zanieczyszczenia powietrza. Tablica znajduje się na Adriano Building w Makati.


Metalurg-samouk i supermocna stal

13 czerwca 2011, 11:40

Jeden z przedsiębiorców z Detroit zadziwił ostatnio uczonych wynalezieniem prostego procesu termicznej obróbki stali, który powoduje, że materiał staje się o 7% mocniejszy niż jakakolwiek inna stal.


Jak melodia w nazwie marki

19 października 2010, 08:48

Nazwy marek, w których wykorzystuje się powtarzalne dźwięki, np. coca-cola, wywołują pozytywne emocje, wpływając na decyzje dotyczące zakupu czy odwiedzania, dajmy na to, restauracji.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy