![](/media/lib/194/n-zelazo-49f1a17121fc76342f9fd84c00b8aec1.jpg)
Rzadki magnetyzm w żelazie
29 kwietnia 2014, 16:04Naukowcy z Ames Laboratory zaobserwowali w żelazie właściwości magnetyczne, które zwykle obserwuje się w metalach ziem rzadkich. Właściwości takie zaobserwowano w związkach, w których atom żelaza znajduje się pomiędzy dwoma atomami azotu.
![Wnętrze nanorurki](/media/lib/120/n-1211362062_222573-2bf3808c0ef2a54a22e50711bb9bc74d.jpeg)
Czas na tanie ultrakondensatory?
24 kwietnia 2014, 10:15Superkondensatory zwane też ultrakondensatorami, to bardzo obiecujące urządzenia, których olbrzymimi zaletami jest wyjątkowo krótki czas ładowania i rozładowywania oraz niezwykle długa żywotność urządzenia. Problem jednak w tym, że w są w stanie przechowywać jedynie niewielką część energii, jaką możemy przechować w bateriach litowo-jonowych.
![](/media/lib/167/n-supercharger-ed93275d755f1ce3783f35a45cea7341.jpg)
Tesla Motors wybuduje gigantyczną fabrykę
5 marca 2014, 09:33Tesla Motors ma zamiar wybudować w USA gigantyczną fabrykę akumulatorów. Zakład, którego budowa pochłonie 5 miliardów dolarów, ma do roku 2020 dostarczać akumulatory dla 500 000 samochodów elektrycznych rocznie
![Profesor Yi Cui© Stanford University](/media/lib/183/n-1200487173_453444-942284d5d01eeb2c33d198e0dad418b4.jpeg)
Amprius udoskonali krzemowe akumulatory
14 stycznia 2014, 12:54Niewielka firma Amprius zdobyła kolejne 30 milionów dolarów na rozwój swoich baterii litowo-jonowych. To dobra wiadomość dla rynku, na którym widoczny jest wyraźny zastój. Amprius dysponuje technologią, która zwiększa pojemność baterii Li-Ion o 50%
![](/media/lib/178/n-models-02419f02a53904f1482c278b682052e2.jpg)
Tesla zamawia więcej akumulatorów
4 listopada 2013, 11:21Tesla Motors mocno wierzy w powodzenie samochodów elektrycznych. Firma zwiększyła właśnie zamówienia na akumulatory litowo-jonowe, których dostarcza jej Panasonic. W całym roku 2012 i 2013 Tesla zamówiła w sumie 200 milionów ogniw. Teraz okazuje się, że do roku 2017 firma chce otrzymać od Panasonika w sumie 2 miliardy ogniw
![](/media/lib/152/n-wiatrakslonce-0a1b33c5e746cf3cf7f9bf1897e5ff6d.jpg)
Lepiej wyłączyć czy podłączyć?
10 września 2013, 17:39Zespół profesora Barnhardta z Uniwersytetu Stanforda policzył, jaki jest całkowity koszt energetyczny stworzenia systemu przechowywania energii produkowanej w elektrowniach wiatrowych i słonecznych. Odkryliśmy, że gdy weźmie się pod uwagę koszty energetyczne, sensowne jest tworzenie rozbudowanych systemów przechowywania energii ze słońca, ale nie energii wiatrowej - mówi uczony.
![](/media/lib/119/n-surface-f9189f0c8a2a70dc3a24f254430a8552.jpg)
Power Cover - klawiatura i bateria dla Surface'a
6 września 2013, 08:14Jedną z poważnych wad tabletu Surface Pro jest krótki czas pracy na bateriach. Bez ładowania urządzenie może działać jedynie przez około 4 godziny. To zdecydowanie zbyt mało. Microsoft znalazł jednak rozwiązanie problemu. Za kilka miesięcy koncern rozpocznie sprzedaż urządzenia będącego połączeniem klawiatury Type Cover z baterią.
![](/media/lib/135/n-leaf-4c1fe7431caeeb218b41e50e0ee9ebd5.jpg)
Coraz popularniejsze samochody elektryczne
5 sierpnia 2013, 11:11Wszystko wskazuje na to, że samochody elektryczne na dobre zadomowiły się na rynku motoryzacyjnym i będą zdobywały coraz większą popularność. Pojazdy są coraz tańsze i charakteryzują się coraz lepszymi parametrami.
![](/media/lib/165/n-dwutlenektytanu-a16d2196059e8e6eaffbb447a1305348.jpg)
Obiecujące wlaściwości zmanipulowanego dwutlenku tytanu
1 lipca 2013, 19:29Popularny barwnik dwutlenek tytanu, stosowany zarówno do rysowania linii na kortach tenisowych jak i do barwienia odtłuszczonego mleka, okazuje się świetnym materiałem do budowy urządzeń przechowujących energię. Na trop tej właśnie właściwości wpadła profesor Yun Lin z Australia National University
Skroplone powietrze napędzi samochody?
20 maja 2013, 11:39Kilka firm i insytutów badawczych postanowiło odkurzyć XIX-wieczną ideę przechowywania energii w postaci skroplonego azotu z powietrza atmosferycznego. Najpierw, dzięki energii elektrycznej, powietrze jest schładzane do temperatury około 200 stopni Celsjusza poniżej zera, dzięki czemu uzyskujemy skroplony azot