Być (i doradzać sobie) jak Zygmunt Freud

18 września 2015, 06:42

Złudzenie znajdowania się w czyimś ciele zmienia nie tylko postrzeganie, ale i sposób myślenia. Gdy dzięki rzeczywistości wirtualnej badani wcielili się w Zygmunta Freuda, potrafili udzielić sobie lepszych rad psychologicznych, niż gdy byli sobą.



Współcześni zakochani powinni wysyłać e-maile, nie wiadomości głosowe

9 września 2015, 11:08

Badania Alana Dennisa z Uniwersytetu Indiany wskazują, że w dobie cyfrowej romantyczne uczucia wyraża się skuteczniej za pomocą e-maila niż wiadomości głosowej.


Smutek zmienia postrzeganie kolorów

3 września 2015, 09:15

Smutek zmienia percepcję barw. Podczas eksperymentów psycholodzy odkryli, że spadek dokładności postrzegania dotyczy osi niebiesko-żółtej.


Jedzenie w biegu zwiększa ryzyko przyszłego przejadania

21 sierpnia 2015, 11:46

Odchudzający się, którzy jedzą w biegu, zwiększają spożycie pokarmów później w ciągu dnia, co grozi dalszym przyrostem wagi.


Wpływ hormonów na nieetyczne zachowanie

30 lipca 2015, 06:23

Podwyższony poziom testosteronu i kortyzolu zwiększa prawdopodobieństwo oszukiwania, a zachodzący pod jego wpływem spadek stężenia kortyzolu wzmacnia nieetyczne zachowania.


Telefon wykryje depresję

16 lipca 2015, 12:55

Depresję można wykrywać, analizując aktywność związaną z telefonem komórkowym. Psycholodzy z Northwestern University odkryli, że należy spojrzeć na liczbę minut oraz lokalizację korzystania z urządzenia.


Niezdrowe zakupy z ekologiczną torbą

9 lipca 2015, 11:44

Zabierając do sklepu torbę wielokrotnego użytku, ludzie kupują więcej ekologicznych, ale i śmieciowych produktów.


Jabłko przed - sposób na zdrowsze zakupy

29 kwietnia 2015, 10:00

Zdrowa przekąska przed pójściem do sklepu sprzyja wypełnianiu koszyka produktami rolnymi. Doktorzy Aner Tal i Brian Wansink z Uniwersytetu Cornella zauważyli, że osoby, które przed zakupami zjadły jabłko, kupiły o 25% więcej warzyw i owoców niż ci, którzy tego nie zrobili.


Przekazywanie pozytywnych emocji via zapach potu

16 kwietnia 2015, 09:42

Ludzie mogą komunikować pozytywne emocje za pośrednictwem zapachu potu. Naukowcy przekonują, że wytwarzamy wtedy związki chemiczne (chemosygnały), które inni są w stanie odebrać.


Umiejętność wczucia się w innych przekłada się na popularność

15 kwietnia 2015, 11:40

Dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, które potrafią lepiej stwierdzić, co inni czują i myślą, są bardziej popularne wśród rówieśników.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy