
Amazon inwestuje w roboty
21 marca 2012, 12:46Amazon kupi firmę Kiva Systems, producenta robotów obsługujących magazyny. Transakcja warta 775 milionów dolarów to największe przejęcie dokonane przez Amazona od 2009 roku, kiedy to koncern Bezosa kupił Zappos.

Niebezpieczne związki w paliwach stałych do grilla
2 maja 2019, 15:30Fragmenty tworzyw sztucznych i metali, okruchy szkła, a nawet bursztynu – to przykładowe zanieczyszczenia, które mgr Zbigniew Jelonek, doktorant z Uniwersytetu Śląskiego, znalazł w próbkach węgla drzewnego i brykietu z węgla drzewnego – popularnych paliwach do grilla. Obecność tego typu substancji jest szczególnie niepożądana m.in. ze względu na związki muta- i kancerogenne, które powstają w wyniku spalania i osiadają na grillowanej żywności.
Reklama w Sieci działa
15 maja 2007, 07:54Najnowsze badania przeprowadzone przez naukowców z uniwersytetów w Oklahomie, Kansas i Minnesocie wykazały, że banery mają wpływ na zachowania konsumentów, nawet jeśli ci nawet nie wiedzą, że je widzieli.

Droższe czyli lepsze
3 lutego 2015, 09:35W piśmie Neurology ukazał się artykuł pokazujący, jak cena leku może wpływać na efekty leczenia. Opisany eksperyment potwierdza też przekonanie, że ludzie odbierają towar droższy jako lepszy od tańszego.

Kryzys w Sieci
5 czerwca 2009, 17:18Kryzys dotyka również Internetu. Jak podaje Interactive Advertising Bureau, po raz pierwszy od siedmiu lat internetowa branża reklamowa zanotowała spadek przychodów rok do roku. W pierwszym kwartale 2009 przychody zmniejszyły się o 5 procent, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego i wyniosły 5,5 miliarda dolarów.

Niewielka Flirtey wyprzedziła drony Amazona
21 grudnia 2016, 10:32Amazon może i jest pierwszą firmą, która w Wielkiej Brytanii za pomocą drona dostarczyła klientowi zamówiony towar, ale w ale w swojej ojczyźnie Amazon dał się wyprzedzić.

Pierwsze zawody w jedzeniu kawioru na czas
23 kwietnia 2012, 11:38W jednej z moskiewskich restauracji (The Apartment) odbyły się pierwsze na świecie zawody w jedzeniu czarnego kawioru na czas. Ponieważ to towar luksusowy, 12 wylosowanych uczestników siedziało przy pięknie nakrytej ławie, a wielu założyło nawet garnitur.

Drony Amazon Prime Air coraz doskonalsze. Początek dostaw już za kilka miesięcy?
6 czerwca 2019, 09:56Amazon pokazał swojego najnowszego drona z serii Prime Air. Celem koncernu jest stworzenie drona, który w czasie krótszym niż 30 minut dostarczy zamówiony towar na odległość do 12 kilometrów. Waga zamówienia przenoszonego przez drona ma wynieść do 2 kilogramów. Firma ma nadzieję, że Amazon Prime Air zostanie uruchomiona już w najbliższych miesiącach.

Kuloodporna mgła
26 sierpnia 2007, 18:46Aerożel to materiał XXI wieku. Wyglądem przypomina zmrożoną mgłę lub, jak kto woli, zastygłą ektoplazmę. Można go zastosować do ochrony domów przed atakami bombowymi czy usuwania plam z ropy.

Jabłko przed - sposób na zdrowsze zakupy
29 kwietnia 2015, 10:00Zdrowa przekąska przed pójściem do sklepu sprzyja wypełnianiu koszyka produktami rolnymi. Doktorzy Aner Tal i Brian Wansink z Uniwersytetu Cornella zauważyli, że osoby, które przed zakupami zjadły jabłko, kupiły o 25% więcej warzyw i owoców niż ci, którzy tego nie zrobili.