![](/media/lib/56/katie-liljenquist-965cf04d51b140b6f2f0b56928441d93.jpg)
Umoralniający zapach czystości
26 października 2009, 12:53Ludzie nieświadomie stają się bardziej uczciwi i hojni, gdy w powietrzu unosi się zapach czystości (Psychological Science).
![](/media/lib/241/n-robotgatech-ae23d29bac25758c20649d9dac878ce5.jpg)
Zgubne zaufanie do robota
1 marca 2016, 06:50Siedzącemu w pokoju studentowi towarzyszy robot. Nagle rozlega się alarm pożarowy, a w pobliskim korytarzu pojawia się dym. Student musi wybrać, czy uda się do dobrze oznakowanego wyjścia ewakuacyjnego, czy też dostosuje do porad robota, który prowadzi go gdzie indziej
![](/media/lib/77/ludzie-0c0e4ecf9ee25e27c453787a0ea9ae5a.jpg)
Aktywny aspekt zależności
4 maja 2011, 11:09Zależność kojarzy się większości psychologów z biernością, jednak Robert Bornstein z Adelphi University udowadnia, że zależność jest w rzeczywistości o wiele bardziej złożona i może nawet mieć aktywne, czyli pozytywne aspekty.
![](/media/lib/363/n-inwestowanie-9f41c2ff6d0259410f5533844fd98a75.jpg)
Konserwatyści są lepszymi inwestorami
28 sierpnia 2019, 09:56Osoby o poglądach konserwatywnych mają naturalną przewagę jeśli chodzi o inwestowanie, wynika z badań prowadzonych przez naukowców z Rice University, University of North Carolina, University of Texas, University of Bath i Southern Methodist University.
Zabezpieczające cięcie
10 marca 2008, 12:24Chris Wilson, doktorant z Wydziału Neurobiologii i Zachowania Cornell University, przedstawił teorię tłumaczącą, czemu 25% kultur na świecie stosuje jakąś formę okaleczania męskich genitaliów. Wg badacza, wszystkie one (od obrzezania poczynając, a na rytualnym obcinaniu jądra kończąc) służą jednemu: ograniczeniu liczby ciąż ze związków pozamałżeńskich (Evolution and Human Behavior).
![](/media/lib/148/n-dell-badge-fc0f039121c3c239d933751a7079ce99.jpg)
Konkurencyjna oferta przejęcia Della
25 marca 2013, 13:24Media donoszą o pojawieniu się konkurencyjnej oferty wykupienia firmy Dell. Koncern ma zostać wycofany z obrotu publicznego. Taką propozycję złożyli w lutym założyciel i największy udziałowiec Michael Dell oraz fundusz inwestycyjny Silver Lake Partners. Teraz jednak pojawiła się nowa oferta, którą zarząd Della ma obowiązek rozważyć
![](/media/lib/569/n-naukowiec-a0a5773aa0497b7aad013a665b5b8e99.jpg)
Czy ufamy naukowcom, a jeśli tak, to którym? Dowiedzieli się tego uczeni z Amsterdamu
26 kwietnia 2024, 09:11Psycholodzy społeczni z Uniwersytetu w Amsterdamie postanowili zbadać, na ile ludzie wierzą naukowcom z różnych dziedzin. W ich badaniach wzięło udział 2780 Amerykanów, a zebrane od nich dane pozwoliły na określenie poziomu zaufania do specjalistów z 45 dziedzin nauki. To prawdopodobnie pierwsze badania tego typu, którymi objęto tak wiele różnych dziedzin. Ich uczestnicy mieli określić poziom kompetencji (na ile są mądrzy i inteligentni), asertywności (na ile sprawiają wrażenie pewnych i asertywnych), moralności (na ile są uczciwi) oraz przyjazności.
![](/media/lib/36/znajomi-3209c18bf8f92e8a78f814d932ca50ba.jpg)
Profil odzwierciedla prawdziwe ja
2 grudnia 2009, 09:44Profile z serwisów społecznościowych odzwierciedlają prawdziwą, a nie wyidealizowaną osobowość – twierdzi Sam Gosling z Uniwersytetu Teksańskiego w Austin.
![](/media/lib/244/n-leki-013878c376af8ce2fd40a4ac664232a7.jpg)
Nieprzebadany lek dopuszczony do użytku
18 kwietnia 2016, 11:17Prezydent Brazylii Dilma Rousseff pominęła krajowy urząd kontroli leków i podpisała rozporządzenie, dające chorym na raka dostęp do "cudownego leku", o którym nie wiadomo, czy w ogóle działa. Kilka tygodni wcześniej brazylijskie ministerstwo nauki poinformowało, że w warunkach laboratoryjnych syntetyczna fosfoetanolamina nie zabija komórek rakowych
![](/media/lib/78/niekompletne-logo-b85372b166262beebc8289f6f2de4cb4.jpg)
Pofragmentowane logo - obosieczny miecz
17 maja 2011, 10:13Wykorzystanie niekompletnego kroju czcionki w logo firmy, jak ma to miejsce np. w przypadku IBM-a, to obosieczny miecz. Wg naukowców z Boston College, z jednej strony wzbudza bowiem zainteresowanie konsumentów i uruchamia skojarzenia z innowacyjnością, z drugiej jednak firma ryzykuje, że będzie postrzegana jako niegodna zaufania (Journal of Marketing).
« poprzednia strona następna strona » 1 2 3 4 5 6 7 8 9