NASA zbudowała Oriona

31 października 2014, 10:28

NASA poinformowała o zakończeniu prac nad Orionem. To pierwszy w historii pojazd zdolny do zawiezienia człowieka w głęboką przestrzeń kosmiczną, poza Księżyc.

Zakończono wstępne oględziny miejsca wybuchu Antares

30 października 2014, 14:07

The Wallops Incident Response Team zakończył wstępną ocenę skutków eksplozji rakiety Antares. Do wypadku doszło przed dwoma dniami podczas startu pojazdu z Wallops Flight Facility w stanie Virginia.

Dysk zasila dysk

30 października 2014, 12:42

Teleskop Atacama Large Millimeter/sumbilimeter Array (ALMA) pokazał specjalistom niezwykły widok – strumień pyłu i gazu poruszający się od masywnego zewnętrznego dysku protoplanetarnego uformowanego wokół gwiazdy podwójnej, w kierunku wewnętrznych obszarów układu

Antares eksplodowała po starcie

29 października 2014, 09:27

Rakieta Antares, należąca do firmy Orbital Sciences Corp. eksplodowała kilka sekund po starcie z należącego do NASA Wallops Flight Facility. To znajdujące się w stanie Virginia jedno z najstarszych centrów lotów kosmicznych. Zniszczeniu uległa rakieta oraz warty setki milionów dolarów ładunek, który miała dostarczyć na Międzynarodową Stację Kosmiczną

Tam i z powrotem

24 października 2014, 10:53

Chiny rozpoczęły swoją pierwszą misję do Księżyca i z powrotem. To ostatni etap przygotowań Państwa Środka do wysłania człowieka na Srebrny Glob.

Kolonistów Mars One czeka szybka śmierć?

22 października 2014, 13:30

Holenderska firma Mars One chce wysłać ochotników na Marsa. Do podróży w jedną stronę – powrotu na Ziemię bowiem nie przewidziano – zgłosiło się ponad 200 000 osób. Jeśli jednak jakimś cudem Holendrzy zrealizują swoje plany, to wysłani przez nich ludzie zaczną umierać po 68 dniach spędzonych na Czerwonej Planecie.

Zakończono ważne testy instrumentów Teleskopu Webba

22 października 2014, 12:07

NASA zakończyła testy najważniejszego elementu Teleskopu Kosmicznego Jamesa Webba. The Integrated Science Instrument Module (ISIM), zawierający liczne instrumenty badawcze, został wyciągnięty z komory próżniowej. Spędził tam 116 dni w temperaturze 40 kelvinów (-233 stopnie Celsjusza)

Czarne dziury blokują formowanie się gwiazd

22 października 2014, 07:02

Zdaniem naukowców z Uniwersytetu Johnsa Hopkinsa masywne czarne dziury, które z prędkością bliską prędkości światła wysyłają w przestrzeń kosmiczną cząsteczki emitujące fale radiowe, mogą blokować tworzenie się nowych gwiazd w starzejących się galaktykach

Zdjęcia rakiety pomogą lądować na Marsie

20 października 2014, 14:45

NASA wykonała wysokiej jakości zdjęcia w podczerwieni przedstawiające należącą do firmy SpaceX rakietę Falcon 9 podczas jej ponownego wejścia w atmosferę Ziemi. Zdjęcia takie mogą dostarczyć bezcennych informacji, które pozwolą na przeprowadzenie przyszłych misji na Marsie.

Artystyczna wizja wybuchu 2006gy© NASA

Zajrzeli do wnętrza eksplodującej gwiazdy

16 października 2014, 13:34

Międzynarodowemu zespołowi naukowców udało się zajrzeć do wnętrza eksplodującej gwiazdy. Było to możliwe dzięki wykorzystaniu wielu różnych teleskopów oddalonych od siebie o tysiące kilometrów.