Dodatkowe ramki z DirectX 12
9 marca 2015, 08:37W ubiegłym roku Intel poinformował, że DirecX 12 pozwoli – w porównaniu z DX11 - na dwukrotne zwiększenie liczby wyświetlanych ramek. Okazuje się jednak, że dane Intela były... niedoszacowane.
Problemy ze Snapdragonem 810
8 grudnia 2014, 11:10Qualcomm, lider na rynku procesorów dla urządzeń przenośnych, może mówić o wyjątkowym pechu. Jego kolejny flagowy układ – highendowy, 64-bitowy Snapdragon 810 – może trafić na rynek dopiero w drugiej połowie przyszłego roku. Wszystko z powodu licznych błędów.
Samsung coraz bardziej niezależny
4 grudnia 2014, 11:05Pojawiły się niepotwierdzone informacje, jakoby Samsung był bliski ukończenia prac nad własnym mobilnym procesorem graficznym. Układ ma podobno zadebiutować podczas International Solid Circuits Society Conference (ISSCC), która odbędzie się w lutym przyszłego roku
Tesla K80 - superszybki akcelerator graficzny
18 listopada 2014, 10:17NVIDIA zaprezentowała nowy produkt należący do platformy obliczeń akcelerowanych NVIDIA Tesla: dwuprocesorowy akcelerator graficzny Tesla K80. Jest on najwydajniejszą na świecie kartą tego typu, zaprojektowaną do wielu zastosowań w dziedzinach uczenia maszynowego, analiz danych oraz obliczeń naukowych i wysokowydajnych (HPC).
Core i7-5960X Extreme Edition, procesor dla graczy
1 września 2014, 09:47Intel rozpoczął sprzedaż swojego najbardziej wydajnego procesora dla pecetów. Core i7-5960X Extreme Edition powstał przede wszystkim z myślą o graczach.
Bezprzewodowa komunikacja między rdzeniami
3 lipca 2014, 14:02Naukowcy z Washington State University stworzyli sieć bezprzewodową na układzie scalonym. Zapewniają, że dzięki temu centra bazodanowe zaoszczędzą do 20% energii.
Pierwszy 4-gigahercowy CPU Intela
22 maja 2014, 18:31Przed 10 laty na rynku mikroprocesorów trwała zażarta rywalizacja o to, który z ówczesnych producentów jako pierwszy rozpocznie sprzedaż wyżej taktowanego układu. Nagle w maju 2004 roku Intel zmienił taktykę i ogłosił, że zaprzestaje rozwoju mikroarchitektury NetBurst i nie wyprodukuje kości Tejas i Jayhawk, które miały być taktowane zegarem o częstotliwości 4,0 GHz. Wyścig o gigaherce dobiegł końca. Nie doczekaliśmy się pierwszego czterogigahercowego procesora Intela.
Microsoft zaprezentował DirectX 12
21 marca 2014, 10:55Podczas dorocznej Game Developers Conference Microsoft zaprezentował najnowszą wersję DirectX. Dwunasta już edycja funkcji wspomagających renderowanie grafiki to efekt wspólnej pracy producentów sprzętu, gier i specjalistów z Microsoftu.
Mobilne jak stacjonarne?
7 stycznia 2014, 13:14Nvidia zapewnia, że dzięki jej nowemu procesorowi posiadacze urządzeń mobilnych będą mogli korzystać z gier dorównujących pod względem grafikii tytułom znanym z najnowszych wersji PlayStation czy Xboksa. Wielu producentów gier używa silnika Unreal Engine 3, a w przyszłości, by jak najlepiej wykorzystać możliwości nowych konsoli, zastosują Unreal Engine 4
Qualcomm zapowiada dwa nowe procesory
7 stycznia 2014, 11:34Podczas odbywających się właśnie targów CES 2014 Qualcomm zapowiedział produkcję dwóch nowych procesorów. Jednym z nich będzie Snapdragon 602A, pierwszy CPU Qulacomma skierowany na rynek motoryzacyjny.
