Profesor Yi Cui© Stanford University

Amprius udoskonali krzemowe akumulatory

14 stycznia 2014, 12:54

Niewielka firma Amprius zdobyła kolejne 30 milionów dolarów na rozwój swoich baterii litowo-jonowych. To dobra wiadomość dla rynku, na którym widoczny jest wyraźny zastój. Amprius dysponuje technologią, która zwiększa pojemność baterii Li-Ion o 50%



Ulepszają baterię pirytem

13 listopada 2015, 09:35

Jeśli do akumulatora dodamy nanokryształy, można go będzie załadować zaledwie w 30 sekund. Jednak po kilku cyklach ładowania/rozładowania akumulator straci swoje pożyteczne właściwości. Naukowcy z Vanderbilt University informują, że w pewnym stopniu poradzili sobie z tym problemem


Akumulator litowo-jonowy

Baterie litowe będą bezpieczniejsze?

17 maja 2010, 12:07

Większość z nas niemal bez przerwy nosi przy sobie akumulatory litowo-jonowe - w telefonach i laptopach. Zważywszy na fakt, że potrafią one zapalać się i wybuchać... Opracowanie bezpieczniejszych wersji tych baterii wydaje się dość pilne.


Obudowa i bateria w jednym

29 maja 2014, 09:56

Dzięki pracom uczonych z Vanderbilt University w przyszłości możemy pozbyć się tradycyjnych baterii i akumulatorów z urządzeń elektrycznych. Świeżo upieczony magister Andrew Westover i profesor Cary Pint pracują nad materiałem, który jednocześnie może być np. obudową smartfonu i zapewniać mu energię potrzebną do pracy.


Nowatorski akumulator

7 sierpnia 2015, 09:31

Kluczowym elementem nowej koncepcji jest zastosowanie glinu w anodzie. Nanocząstki są w nim zanurzone i to on zmienia rozmiar. Obudowa zaś została stworzona z ditlenku tytanu. Taka konstrukcja to zdecydowane odejście od dzisiejszych koncepcji


Grafenowe kule zwiększają pojemność i skracają czas ładowania akumulatorów

29 listopada 2017, 12:39

Należący do Samsunga Advanced Institute of Technology wzbogacił akumulatory litowo-jonowe o „grafenowe kule”, zwiększając w ten sposób pojemność akumulatorów o 45% i pięciokrotnie skracając czas ich ładowania. Co ważne, nie wpływa to na żywotność urządzenia, która po 500 cyklach ładownia/rozładowania utrzymuje 78% oryginalnej pojemności, co jest wynikiem typowym dla akumulatorów litowo-jonowych


Powstały litowo-jonowe baterie przepływowe

7 czerwca 2011, 17:01

Nowa architektura baterii, którą opracowano na MIT (Massachussetts Institute of Technology) może pozwolić na stworzenie lekkich i tanich baterii dla samochodów elektrycznych, których ładowanie będzie przebiegało tak szybko i prosto jak napełnianie baku paliwem.


Nowa, bardziej pojemna anoda

26 września 2011, 15:08

Inżynierowie z Lawrence Berkeley National Laboratory opracowali anodę dla baterii litowo-jonowych, która potrafi przechowywać do ośmiu razy więcej jonów litu niż inne tego typu urządzenia. Prowadzone przez ponad rok testy wykazały, że nowa anoda nie straciła w tym czasie zdolności do przyjmowania jonów i wytrzymała setki cykli ładowani/rozładowywania.


Rzadki magnetyzm w żelazie

29 kwietnia 2014, 16:04

Naukowcy z Ames Laboratory zaobserwowali w żelazie właściwości magnetyczne, które zwykle obserwuje się w metalach ziem rzadkich. Właściwości takie zaobserwowano w związkach, w których atom żelaza znajduje się pomiędzy dwoma atomami azotu.


Współczesne akumulatory można ładować nawet pięciokrotnie szybciej

20 lutego 2018, 11:55

Naukowcy z Warwick University opracowali technologię bezpośredniego, precyzyjnego pomiaru wewnętrznej temperatury akumulatorów litowo-jonowych oraz potencjału ich elektrod. Dzięki niej odkryli, że obecne akumulatory mogą być bezpiecznie ładowane pięciokrotnie szybciej niż obecnie


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy