
Lubimy solidne rzeczy, kupujemy byle jakie
10 maja 2010, 14:25Kupujemy, wyrzucamy, kupujemy, wyrzucamy, zaczyna się nas już zgryźliwie nazywać homo consumens. Czy jednak naprawdę lubimy ciągłe wyrzucanie naszych przedmiotów, żeby kupić nowe? Czy może jednak cenimy rzeczy trwałe, których coraz mniej w naszym otoczeniu?

Biopaliwa niekoniecznie ekologiczne
6 kwietnia 2010, 09:43Biopaliwa mogą być nadzieją dla ekologii i gospodarki, ale energetyczna uprawa roślin może być bardzo szkodliwa dla środowiska. Jeśli rolnictwo energetyczne ma być ekologiczne i opłacalne, wymaga nowych metod i roślin uprawnych.

Męska grypa to nie mit
26 marca 2010, 10:37Okazuje się, że tak zwana męska grypa – skłonność mężczyzn do częstszego, dłuższego i cięższego przechodzenia chorób - bynajmniej nie jest mitem. Badacze z Uniwersytetu w Cambridge ustalili, że wszystkiemu winne jest zamiłowanie do awanturniczego stylu życia.

Ecosia.com - szukaj i chroń las deszczowy
3 grudnia 2009, 16:12Wyszukiwarka Ecosia przeznacza aż 80% dochodów z linków sponsorowanych na ratowanie lasów deszczowych. Nowa witryna pozwala użytkownikom korzystać z internetu i jednocześnie przyczynić się do ochron "zielonych płuc" Ziemi.

Uratuj przyrodę, zdobądź nagrodę
27 stycznia 2009, 23:53Jak pogodzić ludzką potrzebę łowienia ryb, które lądują następnie na naszych stołach, z zapewnieniem bezpieczeństwa najcenniejszym gatunkom, a przy okazji zwrócić uwagę konsumentów na potrzebę ochrony przyrody?